Podle Institutu pro dopravní a rozvojovou politiku a jeho datového modelu Atlas bydlí 89 procent lidí v metropolitní oblasti Prahy do 500 metrů od zastávky, kde jezdí každých 10 minut nebo dříve autobus nebo vlak. Znamená to nejlepší dostupnost veřejné dopravy na světě. Na druhém místě je polská Wroclaw, dále Tel Aviv a Bogota.
Podle Institutu pro dopravní a rozvojovou politiku a jeho datového modelu Atlas bydlí 89 procent lidí v metropolitní oblasti Prahy do 500 metrů od zastávky, kde jezdí každých 10 minut nebo dříve autobus nebo vlak. Znamená to nejlepší dostupnost veřejné dopravy na světě. Na druhém místě je polská Wroclaw, dále Tel Aviv a Bogota.
První výroční Atlas udržitelné městské dopravy se zabývá devíti metrikami udržitelné mobility v 1 095 metropolitních oblastech po celém světě. Interaktivní on-line mapový nástroj umožňuje uživatelům porovnávat regiony a rozdíly v několika ukazatelích.
Jeden z ukazatelů v hodnocení udržitelnosti a inkluzivity dopravy měří procento obyvatel oblasti žijící v docházkové vzdálenosti 500 m od zastávky s obsluhou v obou směrech s nájezdy 10 minut nebo méně od 5:00 do 21:00 ve všední den. Tato frekvence se považuje za nezbytnou pro to, aby lidé považovali veřejnou dopravu za spolehlivou a aby umožnila všem obyvatelům včetně pohybově postiženým a malým dětem cestovat podle svých potřeb. Tento ukazatel podle ITDP vypovídá o plnění cíle Organizace spojených národů: "Do roku 2030 zajistit přístup k bezpečným, cenově dostupným, dostupným a udržitelným dopravním systémům pro všechny, zlepšit bezpečnost silničního provozu, zejména rozšířením veřejné dopravy, se zvláštní pozorností potřeby osob ve zranitelné situaci, žen, dětí, osob se zdravotním postižením a starších osob".
V tomto směru se může naše metropole a její okolí chlubit, 89 procent obyvatel má zastávku v docházkové vzdálenosti 500 metrů a minimálně každých 10 minut jede některý z prostředků veřejné dopravy.
V průměru žije v okolí Prahy 10,6 tisíc obyvatel na km2, což znamená podle Atlas 882. místo z 1 095 aglomerací na světě. V okruhu 300 m chůze od cyklostezky žije 18 procent obyvatel Prahy, znamená to 108. místo. V dostupnosti zdravotnictví a škol je metropole na 42. místě na světě, 86 procent lidí žije do 1 km od lékaře nebo vzdělávání. 91 procent lidí v oblasti Prahy bydlí do 100 m od prostoru bez aut, dostupnost parků nebo prostorů jen pro pěší přineslo Praze 5. místo na světě - lépe se umístily jen hlavní město Finska Helsinky (s 93 procenty na prvním místě), Ultrecht v Nizozemsku, Curych ve Švýcarsku a švédský Göteborg.
Instutitut pro dopravní a rozvojovou politiku (ITDP) vznikl v roce 1985 z malé skupiny cyklistických aktivistů na přední globální organizaci v boji za omezení klimatických změn a za lepší kvalitu života ve městech.
Atlas of Sustainable City Transport se opírá o čtyři klíčové zdroje dat: pro rozložení populace Global Human Settlement Layer (GHSL) Evropské komise, pro umístění ulic, silnic, cyklostezek a sociálních služeb OpenStreetMap, pro data o tranzitních systémech Mobility Database a pro umístění zastávek a linek databázi Transit Explorer.