Nevíme o žádné exaktní definici midibusu ani o hranicích mezi minibusem, midibusem a autobusem.
								Nevíme o žádné exaktní definici midibusu ani o hranicích mezi minibusem, midibusem a autobusem.
								Termín midibus BUSportál zaznamenal zejména v souvislosti s autobusy Isuzu (na stranách prodejce nazvány malokapacitní autobusy) Autobusy jsou zařazeny do kategorie M3  (autobusy nad 5000 kg) spolu s klasickými velkými autobusy, ale jejích vzhled  a konstrukce je odlišná, takže název midibus patrně spontánně  vyplynul. Pod minibusem si zase mnozí představujeme něco menšího. 
Pokud bychom vycházeli z rozdělení do tříd podle počtu přepravovaných osob, pak dolní hranicí by mohlo být 22 osob.
Další otázkou je, jak rozlišit midibus a autobus. Tady se nabízí kritérium délky. Kromě toho u klasického autobusu nacházíme motor vzadu (vepředu měl motor např autobus RTO) - námi nazvané "midibusy" stavěné nezřídka na podvozcích nákladních aut (Avia, Mercedes-Benz Atego, ...) mají motor vpředu a v zadní části pak buď zavazadlový prostor nebo nízkopodlažní část - řešení dané právě absencí motoru vzadu.
BUSportál by především viděl minibus v kategorii M2, v kategorii M3 by autobus kratší než 10 m mohl být nazýván midibusem. Pokud někdo ze čtenářů BUSportálu má nějaký jiný nápad nebo o nějaké definici ví, rádi se o tom dozvíme.
Na problematiku názvosloví jsme narazili v případě Iveco Daily Stratos LE 37, kdy výrobce nazývá vozidlo minibusem, ale BUSportál ho zařadil do společnosti midibusů, neboť splňuje všechna výše uvedená námi stanovená kritéria.
							Pokud bychom vycházeli z rozdělení do tříd podle počtu přepravovaných osob, pak dolní hranicí by mohlo být 22 osob.
Další otázkou je, jak rozlišit midibus a autobus. Tady se nabízí kritérium délky. Kromě toho u klasického autobusu nacházíme motor vzadu (vepředu měl motor např autobus RTO) - námi nazvané "midibusy" stavěné nezřídka na podvozcích nákladních aut (Avia, Mercedes-Benz Atego, ...) mají motor vpředu a v zadní části pak buď zavazadlový prostor nebo nízkopodlažní část - řešení dané právě absencí motoru vzadu.
BUSportál by především viděl minibus v kategorii M2, v kategorii M3 by autobus kratší než 10 m mohl být nazýván midibusem. Pokud někdo ze čtenářů BUSportálu má nějaký jiný nápad nebo o nějaké definici ví, rádi se o tom dozvíme.
Na problematiku názvosloví jsme narazili v případě Iveco Daily Stratos LE 37, kdy výrobce nazývá vozidlo minibusem, ale BUSportál ho zařadil do společnosti midibusů, neboť splňuje všechna výše uvedená námi stanovená kritéria.
Na obrázku v úvodu je šest a malokapacitních autobusů, které BUSportál nazývá midibusy. Přidali jsme nakonec ještě dva blízké příbuzné Ikarus a S91 MidiCity (ten má midi i v názvu). Určitě by se našly i další.
- Isuzu Turquoise 7.6 m
 - Otokar 7.1 m
 - Beulas Stela 8.2 m
 - ALMA II 8.9 m
 - Beulas Gianino 8.2 m
 - Iveco Daily Stratos 7.7 m
 - Ikarus a S91 MidiCity 7.9 m
 
Dagmar Braunová
Co je to vlastně autobus ?
								
                
                
                
										Tisíc nových autobusů Kravtex v Maďarsku 
									
										Největší polské letiště s novými autobusy COBUS
									
										Mercedes-Benz Citaro GÜ pro náhradní dopravu za vlaky 
									

                
                