Pro potěšení všem opravdovým labužníkům připravili pánové Kocian, Kotouček a Arazim. Část třetí: Škoda 706 RTO K: Zkoušky II. - černobílý exteriér i interiér.
Pro potěšení všem opravdovým labužníkům připravili pánové Kocian, Kotouček a Arazim. Část třetí: Škoda 706 RTO K: Zkoušky II. - černobílý exteriér i interiér.
Úvodem bych jen trošku připodotkla k diskusi na K-reportu: Díky za zájem a za 99 % pozitivních reakcí. Tomu jednomu diskutujícímu, který považuje slovenský Veteranbus za vzor zachránce, chci vzkázat toto: Zeptala jsem se při převzetí rozjímání o RTO v neidentifikovaném českém lese, co se o autobusu ví a jaká je jeho perspektiva. Cituji: " ... kedze uz o nom vieme, ma aspon tuto perspektivu--:). Ak sa niekto on prihlasi, ze by mal zaujem renovovat, uvediem kde je. Len do clanku som to nechcel dat, lebo sa tam potom nahrnu priekupnici, ...." Při vší úctě ke slovenskému veteránskému hnutí v oblasti užitkových vozidel si po zmapování tohoto segmentu dovolím tvrdit, že v Česku se pro záchranu historických autobusů dělalo a momentálně dělá daleko více než na Slovensku. S lítostí to přiznávají i milovníci autobusů na Slovensku. Server Veteranbus můžeme ovšem za snahu o posílení veteránského hnutí na Slovensku jen pochválit.
Dagmar Braunová
Ke kloubovému RTO K uvádíme některé informace ze Světa motorů 3/1961, ze kterého je i nákres:
... Návěsný díl nemá samostatný podvozek, točnice i náprava jsou montovány do samonosné karosérie. Celá souprava je třínápravová, dvě krajní nápravy jsou řiditelné, střední hnací. Přední a zadní náprava jsou spřaženy táhly ... Kola zadní nápravy jedou ve stopě střední nápravy. Díky tomu je průměr otáčení 16.12 m autobusu 24.5 m ... Harmonikový měch obepíná celý obvod karosérie. Oba díly karosérie mají nad přechodem zástěny, sahající do výše oken, které zajišťují bezpečnost přechodu při "lámání" autobusu do zatáčky. ... Řízení má pneumatický posilovač, střední a zadní náprava pneumatické odpružení. Motor (uvažuje se o silnějším) včetně převodovky a přenosu hnací síly se příliš neliší od normálního uspořádání autobusů Karosa... Autobus dosahuje maximální rychlost 65 km/h, stoupavost 22 % a má spotřebu 33 l/100 km .... Sedadle byla plánována pro dvě varianty: 64 pevných a 16 nouzových nebo pouze 64 pevných sedadel se 41 stojícími cestujícími. Maximální kapacita za mimořádných okolností 125 cestujících ....