Od roku 2010 se počet cestujících v ostravské MHD postupně snižoval. Až čísla za rok 2016 ukázala, že se lidé do prostředků veřejné dopravy postupně vracejí. Loňský rok tento trend potvrdil.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) každoročně vyhodnocuje počty přepravovaných osob v souladu s aktuálně platnou metodikou Ministerstva dopravy ČR. „Za rok 2017 jsme přepravili více než 91 milionů cestujících. Jsem velice rád, že se tím potvrdila naše vize z minulého roku a přál bych si, aby se jednalo o trvalý trend v městské hromadné dopravě,“ komentuje situaci generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.
Významný podíl na návratu cestujících do prostředků městské hromadné dopravy má v Ostravě bezkonkurenčně nejlepší odbavovací systém pro bankovní platební karty, sloučení městských zón do jedné tarifní zóny, a také nové projekty DPO jako je nasazení asistentů přepravy do vozidel nebo častější úklidy a kamerový systém.
„Podle výsledků průzkumů naše služby využívají nejvíce studenti. V uplynulém roce jsme však zaznamenali také nárůst počtu cestujících z řad podnikatelů a majitelů firem, za což jsme velice rádi a je to pro nás důkazem, že poskytujeme skutečně moderní, rychlou a bezpečnou přepravu po městě,“ doplňuje Daniel Morys. Do budoucna DPO sází na velké projekty obměny vozového parku, posilování týmu asistentů přepravy a dalšího rozvoje moderních trendů v odbavovacím systému pro cestující.
DPO zároveň zaznamenal rekordní známku spokojenosti od svých cestujících. „V průzkumech, které si DPO každoročně zpracovává, jsme poprvé získali více než 6 bodů ze 7, čehož si samozřejmě velmi vážíme, a je to pro nás zároveň výzva tohle skóre ještě zlepšovat,“ dodává Daniel Morys.
Rok |
Počet cestujících (v mil. osob) |
2010 |
102,6 |
2011 |
101,9 |
2012 |
96,3 |
2013 |
93,4 |
2014 |
91 |
2015 |
88,2 |
2016 |
88,5 |
2017 |
91,1 |
Zdroj: DPO