
Zatímco 91 trolejbusů Škoda 32 Tr je už v hlavním městě Litvy a brzy se očekává podpis smlouvy na dodání 73 kloubových, rada města schválila obnovu starých autobusů. UAB „Vilniaus vieasis transportas“ zveřejnila první veřejnou zakázku na nákup 145 elektrobusů. Počítá s nákupem čtyř různých velikostí nízkopodlažních bateriových autobusů. Pořizovací cena nemá přesáhnout 89 milionů EUR. V dalším kroku pořídí 16 autobusů na vodík. Cílem plánu udržitelné mobility magistrátu města Vilnius je mít do roku 2030 veškerou veřejnou dopravu s pohonem na elektřinu nebo alternativní paliva.
Zatímco 91 trolejbusů Škoda 32 Tr je už v hlavním městě Litvy a brzy se očekává podpis smlouvy na dodání 73 kloubových, rada města schválila obnovu starých autobusů. UAB „Vilniaus vieasis transportas“ zveřejnila první veřejnou zakázku na nákup 145 elektrobusů. Počítá s nákupem čtyř různých velikostí nízkopodlažních bateriových autobusů. Pořizovací cena nemá přesáhnout 89 milionů EUR. V dalším kroku pořídí 16 autobusů na vodík. Cílem plánu udržitelné mobility magistrátu města Vilnius je mít do roku 2030 veškerou veřejnou dopravu s pohonem na elektřinu nebo alternativní paliva.
Součástí výběrového řízení na nové autobusy je technický servis a údržba, mimozáruční opravy a náhradní díly, celková předpokládaná hodnota zakázky tak činí 97,23 milionů EUR.
"Přípravy na nákup nových autobusů začaly již v loňském roce - částečné financování je zajištěno. Nové autobusy nahradí nejstarší vozidla s naftovým pohonem. Tento krok je důslednou součástí aktivit VVT směřujících ke kvalitativním změnám, které cestující pocítí na své každodenní cestě," říká Ignas Degutis, šéf VVT.
Nové autobusy nahradí nejstarší vozidla s dieselovým pohonem v letech 2016-2017. VVT poptává autobusy o délkách 8 m, 10 m, 12 m a kloubové 18 metrové.