
V závěru srpna do provozu naposledy zasáhla Karosa B 931 ev. č. 442 Plzeňských městských dopravních podniků, poslední bariérový autobus.
V závěru srpna do provozu naposledy zasáhla Karosa B 931 ev. č. 442 Plzeňských městských dopravních podniků, poslední bariérový autobus.
Konec srpna 2019 přinesl významný milník v historii plzeňských autobusů. Z provozních vozidel byl vyřazen autobus Karosa B 931 ev. č. 442, poslední zástupce středněpodlažních Karos u PMDP. Vozový park autobusů PMDP tak, chceme-li být přesní, nelze ještě zcela prohlásit za nízkopodlažní, ve stavu je veden ještě jeden autobus SOR B 9,5, který sice není nízkopodlažní, ale je bezbariérový (bezbariérovost zajišťuje pohyblivá plošina ve středních dveřích (při složení vytváří schod)). Aktuálně je však tento poslední vůz SOR B 9,5 (ev. č. 480) pro závadu také odstaven a jeho další osud není znám, lze očekávat, že do provozu už také zasáhnout nemusí… Zbývající vozy SOR B 9,5 ev. č. 478 a 481 byly prodány, vůz 479 je nabízen k prodeji.
Vůz Karosa B 931 ev. č. 442 v provozu sloužil od roku 1996, jednalo se o poslední dodaný vůz typu B 931 do Plzně. Celkem bylo u PMDP provozováno 10 vozů Karosa B 931 (z nichž jeden byl předělán na typ B 932 s manuální převodovkou). Většina autobusů typu B 931 v Plzni dojezdila v závěru roku 2014 a na jaře 2015, toto období lze tak prakticky považovat za konec bezbariérových autobusů v Plzni. Vůz ev. č. 442 byl zachráněn díky nadšení řidiče a jeho plánovanému uchování jako historického vozidla PMDP. Vůz se tak nadále i po roce 2015 objevoval na vybraných linkách v rámci šejdrového schématu (př. linky 21, 22, 23, 26, 33, 40). V letech 2018 a 2019 autobus zůstal prakticky odstaven a do provozu zasáhl jen velmi výjimečně. V tuto dobu už byla vyřazována řada nízkopodlažních autobusů (zejména Renault Citybus, ale i Solaris Urbino 15 II).
Vůz s číslem 442 i po odstavení z běžného provozu zůstane v PMDP a to jako historické vozidlo (obdobně je jako historický veden i vůz Renault Citybus ev. č. 462). Flotila historických vozidel PMDP zahrnuje z autobusů dále stroje Škoda 706 RTO, Karosa ŠM 11, Karosa B 731 či Škoda 21 ab. Uchovány jsou historické tramvaje, trolejbusy či služební vozidla.
Bez bariér se v Plzni cestující svezou všemi trolejbusy a autobusy PMDP. U tramvají jsou v provozu ještě bariérové vozy T3R.P, ty jsou však často spřahovány do souprav s nízkopodlažními vozy TR3.PLF. Počet „vysokých“ souprav 2x TR3.P není nikterak velký a do provozu zasahují zejména ve špičkách pracovních dnů.

V roce 2017 byl vůz 442 do provozu nasazován poměrně pravidelně.

V předposlední den pravidelného provozu (29.8.2019) byl autobus nasazen na směnu 22/6, která také zajišťuje provoz na malebné lince 31 ze Slovan do Hradiště.



Poslední den provozu (30.8.2019) byl autobus nasazen na ranní část směny 22/3. Kolem 7:45 vůz svým zátahem do depa Karlov uzavřel provozní éru bariérových autobusů v Plzni.

Poslední dny provozu se vůz těšil velkému zájmu dopravních fanoušků, a to včetně početné mladé generace ''budoucích dopraváků''.



