
Prvních sedm kloubových nízkopodlažních vozidel za více než 110 milionů korun, která pojmou více než sto pasažérů, firma dodá na přelomu roku 2018 a 2019.
„Zájem o naše moderní trolejbusy s bateriemi v poslední době roste – dodali jsme je již do Španělska, Itálie, Maďarska nebo Švédska. Spojeni jsou s nimi ale také u nás v ČR. V Plzni se místní dopravce rozhodl zakoupit tato vozidla v dlouhé kloubové variantě, poté co se zde ve více než ročním provozu osvědčili naše kratší trolejbusy s bateriemi,“ říká člen představenstva Škody Electric Karel Majer.
„Nové trolejbusy mohou jezdit i mimo trolejové vedení. Řidič v takovém případě přepne na bateriový pohon a může takto ujet i několik kilometrů,“ vysvětluje obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.
Kloubové trolejbusy 27 Tr určené pro Plzeň budou mít vedle komfortního vybavení také nejnovější design – Škoda totiž při jejich výrobě využije poslední, tedy čtvrtou generaci karosérie. ¨
Zakázka na výrobu sedmi vozidel je první objednávkou z rámcového kontraktu, podle kterého může plzeňský dopravní podnik získat do roku 2022 až 17 nových velkokapacitních kloubových trolejbusů s alternativním pohonem. Nové trolejbusy mohou jezdit i mimo trolejové vedení. Řidič v takovém případě přepne na bateriový pohon a může takto ujet i několik kilometrů. Pro velkou flexibilitu těchto vozidel a možnost obsluhovat s nimi i ty části města, kde není trolejové vedení a protože se provoz trolejbusů s trakční baterií mimořádně osvědčil, preferuje Plzeň v poslední době nákup pouze takto vybavených trolejbusů, ať už ve dvanáctimetrové či v kloubové verzi.
Zdroj: TZ Škoda Electic