Pět autobusů na vodíkové palivové články dodává Van Hool  do Norska

Zakázka na pět autobusů je částí Evropského vodíkového autobusového demonstračního projektu .
Zakázka na pět autobusů je částí Evropského vodíkového autobusového demonstračního projektu .
30. 5. byla prezentována vozidla v Oslu zastupitelům regionu Oslo-Akershus, kde zahájili vodíkový projekt už před 17 roky. Vozidla jsou nyní v provozu denně na ulicích norské metropole. Zakázka na pět autobusů je částí Evropského vodíkového autobusového demonstračního projektu jako výsledek mezinárodního tendru Ruter A/S v Oslu. Autobusy obsluhuji dvacetikilometrovou linku 81A Vestbanen - Greverud.

Autobusy jsou třínápravové 13 m dlouhé. Z 37 sedadel je 34 s pohledem po směru jízdy. Provoz je bezemisní a tichý. Články dodala kanadská společnost Ballard Power Systems, elektromotor je Siemens. Autobus je hybridní - probíhá rekuperace při brzdění. Spotřeba vodíku je omezena na 30 kg na autobus a den. Autobus má evropská povolení a byl v testovacím provozu.

Vodíková plnicí stanice v Rosholmu byla postavena společností Air Liquide a poskytuje denně 200 kg vodíku elektrolýzou vody, toto zařízení dodala společnost Hydrogenics z belgického Westerlo. Elektřina pro elektrolýzu je z blízké vodní elektrárny.

Z TZ Van Hool

Van Hool má zkušenost s dodávkou palivočlánkových autobusů do USA:
2009: Vodíková flotila Van Hool míří do USA

Pět autobusů na vodíkové palivové články dodává Van Hool  do Norska
BUSWORLD 2009: Z dodávky do USA