Peruánský dopravní megaprojekt - zkoušky metropolitního koridoru v Limě.

(CZ + EN) (Metropolitan corridor, also working in Northern Lima)
Reklama
(CZ + EN) (Metropolitan corridor, also working in Northern Lima)
Testovací jízdy bez cestujících začaly na severu peruánské metropole Lima. Vysokokapacitní oddělený koridor (španělská zkratka je Cosac) přidal dvě nové dráhy od hlavního nádraží do průmyslového parku "El Trabajo ve čtvrti San Martin de Porres.

V souladu s prohlášením limského zastupitelstva je zde v testovacím provozu 8 autobusů - 4 pro každý směr. V oficiálním provozu to bude 32 - 16 v každém směru. V testovacím provozu při přibližně 25 minutovém okruhu bude realizováno vybavení na zastávkách a řidiči získají zkušenosti s trasou.

Z NGV Journalu. Kompletní v angličtině.
Metropolitan corridor, also working in Northern Lima
Trials without passengers began in the north of Metropolitan Lima this week. The Segregated Corridor of High Capacity (Cosac, as its Spanish acronym) added two new routes from Central Station to the park "El Trabajo", in the district of San Martin de Porres.

According to reports from the Municipality of Lima, there are eight buses operating for this testing, four for each route, while 16 buses will be used for each side (a total of 32) when the stretch is officially launched. With these new routes, plus the remaining to Naranjal, almost 75 percent of the work will be completed.

“In the south a stretch of 13.5 km is already in commercial operation. Then, with these two routes we would be adding about 7 km, and from the park “El Trabajo” to Naranjal we have less than 7 km,” explained engineer Javier Cornejo, Protransporte Operations manager.

Tests without passengers –which have an estimated travel time of 25 minutes round trip- will be carried out for several weeks in order to implement some equipments in the bus stops and mainly for drivers to become more familiar with the routes and gain experience.

From NGV Journal