Nabíjení VDL Citea SLFA-187 probíhá výhradně prostřednictvím sběrače na střeše vozů. Foto KVG
V severoněmeckém městě Kiel vyjely poprvé elektrické VDL Citea SLFA-187. Dobíjeny jsou výhradně pantografem.
V severoněmeckém městě Kiel vyjely poprvé elektrické VDL Citea SLFA-187. Dobíjeny jsou výhradně pantografem.
KVG Kieler Verkehrsgesellschaft mbH (KVG) na nové nabíjecí infrastruktuře na Adalbertstrasse v části Kiel-Wik uvedlo do provozu první elektrické třínápravové autobusy od nizozemského VDL objednané na podzim 2019. Do května 2021 obdrží KVG všech 36 objednaných elektrických autobusů, které jsou součástí projektu KVG „E-Bus 1.0“, spolufinacovaným spolkovým ministerstvem pro životní prostředí, ochranu přírody a jadernou bezpečnost částkou více než 21 milionů Euro.
Nabíjecí infrastrukturu vybudovala společnost Schaltbau Refurbishment (SBRS GmbH), v provozu jsou čtyři nabíjecí stanice v depu KVG ve Werftstraße a Adalbertstraße s celkem sedmi rychlonabíječkami o výkonu 450 kW. Dalších šest nabíjecích bodů bude brzy následovat na různých zastávkách, některé budou upraveny i pro nabíjení plně elektrických firemních automobilů KVG prostřednictvím zástrček CCS.
Autobusy VDL jsou dlouhé 18,75 metru. Tato nová délková variantu umožnila zvýšit kapacitu o další 4 cestující. Nabíjení probíhá výhradně prostřednictvím sběrače na střeše vozů. Nabíjení zástrčkou se ukázalo jako méně vhodné, výhodnější je pro dopravce během provozu na lince. Na plně nabitou baterii ujedou 80 km.
Vozidla se vyznačují čistým designem, k dispozici je Wi-Fi, USB zástrčky a klimatizace. Řidiči pomáhá množství bezpečnostních systémů. Vozidla budou nejprve nasazena na linky 6 a 32, od konce října na lince 22, na konci roku 2020 na lince 11 a do konce roku 2021 na lince 31, 34 a 42.
Všechna vozidla KVG jsou napájena elektřinou z obnovitelných zdrojů. Se 45 kloubovými a 20 standardními autobusy se do konce roku 2021 měsíční potřeba elektřiny podle KVG zvýší desetkrát. Na druhou stranu budou ušetřeny 2 miliony litrů nafty a 5,4 milionu kilogramů CO².
Projekt elektrifikace městské mobility (včetně E-trajekt) v Kielu připravují společně dopravní společnosti a město. Kiel je hlavní město spolkové země Šlesvicko-Holštýnsko ležící u Baltského moře, je významným přístavem pro nákladní, trajektovou i osobní dopravu.
KVG v současné době zpracovává další projekt „E-Bus 2.0“ a předpokládá podporu ve výši cca 9 milionů Eur. Zadání zakázky se očekává v lednu 2021.
S 33 autobusy Volvo, 45 kloubovými a 20 standardními od VDL bude více než 50% vozového parku KVG plně elektrické nebo s hybridní technologií.
Nabíjecí infrastrukturu vybudovala společnost Schaltbau Refurbishment (SBRS GmbH), v provozu jsou čtyři nabíjecí stanice v depu KVG ve Werftstraße a Adalbertstraße s celkem sedmi rychlonabíječkami o výkonu 450 kW. Dalších šest nabíjecích bodů bude brzy následovat na různých zastávkách, některé budou upraveny i pro nabíjení plně elektrických firemních automobilů KVG prostřednictvím zástrček CCS.
Autobusy VDL jsou dlouhé 18,75 metru. Tato nová délková variantu umožnila zvýšit kapacitu o další 4 cestující. Nabíjení probíhá výhradně prostřednictvím sběrače na střeše vozů. Nabíjení zástrčkou se ukázalo jako méně vhodné, výhodnější je pro dopravce během provozu na lince. Na plně nabitou baterii ujedou 80 km.
Vozidla se vyznačují čistým designem, k dispozici je Wi-Fi, USB zástrčky a klimatizace. Řidiči pomáhá množství bezpečnostních systémů. Vozidla budou nejprve nasazena na linky 6 a 32, od konce října na lince 22, na konci roku 2020 na lince 11 a do konce roku 2021 na lince 31, 34 a 42.
Všechna vozidla KVG jsou napájena elektřinou z obnovitelných zdrojů. Se 45 kloubovými a 20 standardními autobusy se do konce roku 2021 měsíční potřeba elektřiny podle KVG zvýší desetkrát. Na druhou stranu budou ušetřeny 2 miliony litrů nafty a 5,4 milionu kilogramů CO².
Projekt elektrifikace městské mobility (včetně E-trajekt) v Kielu připravují společně dopravní společnosti a město. Kiel je hlavní město spolkové země Šlesvicko-Holštýnsko ležící u Baltského moře, je významným přístavem pro nákladní, trajektovou i osobní dopravu.
KVG v současné době zpracovává další projekt „E-Bus 2.0“ a předpokládá podporu ve výši cca 9 milionů Eur. Zadání zakázky se očekává v lednu 2021.
S 33 autobusy Volvo, 45 kloubovými a 20 standardními od VDL bude více než 50% vozového parku KVG plně elektrické nebo s hybridní technologií.
Nabíjecí body jsou instalovány v blízkosti trasy. Foto KVG