Paříž přehodnotila složení nízkoemisní autobusové flotily do roku 2025

RATP plánoval 4 500 svých autobusů změnit ze dvou třetin na elektrické a jednu třetinu na pohon bioplynem. Aktuální rozhodnutí zní snížit podíl e-busů.
RATP plánoval 4 500 svých autobusů změnit ze dvou třetin na elektrické a jednu třetinu na pohon bioplynem. Aktuální rozhodnutí zní snížit podíl e-busů.
Francouzský odborný časopis Ville Rail & Transport zveřejnil informace týkající se žádosti dopravního úřadu Ile-de-France (IDFM) k Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP), aby snížil podíl elektrických autobusů ve svém programu obnovy vozového parku. Podle plánu Bus 2025 představeném před více než pěti lety měl RATP obnovit přibližně 4 500 autobusů. Podíl dvou třetin elektrických a zbytek plynových se nyní má z důvodů problémů s potřebným dojezdem a dobíjením a hlavně příliš vysokých nákladů na nákup a provoz elektrických autobusů a infrastruktury snížit na 50% vůči autobusům plynovým.

Podle ředitele IDFM Laurenta Probsta se plynové autobusy snadněji nasazují do provozu a udržují a jsou také spolehlivější. Autobusy na bioplyn budou jezdit hlavně na předměstí Paříže. Do výroby bioplynu navíc region hodně investuje. Z původních 17 elektrických dep bude jen 13 a 12 bude vyhrazeno pro autobusy na CNG, místo 8 původních. RAPT už některé elektrické autobusy objednal.