Na Poličsku bude provozovat dopravní obslužnost společnost ZDAR. Ilustrační foto ZDAR
Zatím není jisté, zda BusLine, Umbrella Coach & Buses, ZDAR, Arriva Východní Čechy a Car-Tour vyjedou ve vysoutěžených oblastech letos v prosinci nebo až příští rok v červnu.
Zatím není jisté, zda BusLine, Umbrella Coach & Buses, ZDAR, Arriva Východní Čechy a Car-Tour vyjedou ve vysoutěžených oblastech letos v prosinci nebo až příští rok v červnu.
Nové desetileté smlouvy o zajištění autobusové dopravní obslužnosti v Pardubickém kraji jsou podepsány. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž zamítl námitky jedné z neúspěšných společností, ČSAD Slaný. Dopravci by měli v kraji jezdit od 12. prosince. Konkrétní termín je však v jednání.
"Zamítnutí námitek ze strany úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pro nás bylo samozřejmě dobrou zprávou, protože tak končí anabáze, která nám neumožnila podepsat smlouvy s vítěznými dopravci dříve. Nutno dodat, že podobný postup řešili dopravci také v jiných krajích. Už nyní tak jezdíme v takzvaném provizoriu, které v tuto chvíli končí v prosinci," uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš. "Naplánovaný prosincový termín je z důvodu neustálého prodlužování a odvolávání firem ohrožen, a proto budeme intenzivně jednat s novými dopravci o tom, kdy je z jejich pohledu reálný termín zahájení provozu,“ řekl Kortyš.
Podle hejtmana Martina Netolického dává rozhodnutí antimonopolního úřadu kraji za pravdu, že kritéria byla nastavena dobře. "Jsme přesvědčeni, že se na naší straně chyba nestala a jsem rád, že nakonec ÚOHS rozhodl v náš prospěch. Pevně věřím, že se v rámci nové desetileté smlouvy zlepší komfort pro cestující, protože se zvýší konkurenční prostředí mezi dopravci. Důležité je, že všechny společnosti budou zařazeny do našeho integrovaného dopravního systému IREDO," řekl hejtman Martin Netolický. "Celková hodnota desetileté zakázky pro všechny oblasti a dopravce činí 6,745 miliard korun," doplnil hejtman, který je v krajské radě zodpovědný za rozpočet a finance.
Výběrové řízení bylo rozděleno na osm jednotlivých oblastí. Na Jevíčsku, Litomyšlsku, Lanškrounsku a Orlickoústecku zvítězilo sdružení firem BusLine LK a BL14. Přeloučsko bude zajišťovat společnost Umbrella Coach & Buses, Poličsko pak společnost ZDAR. Na Chrudimsku bude i nadále jezdit Arriva Východní Čechy a Holicko firma Car-Tour. Portfolio dopravců je tak pestřejší, než tomu bylo doposud.
BusLine plánuje ve čtyřech oblastech nasadit 131 autobusů, z toho 57 dvanáctimetrových, 63 busů o délce 10,5 m a 11 malých vozů převážně české výroby, především značky SOR. Jakub Vyskočil, majitel skupiny BusLine, řekl „Předpokládáme 100% bezbariérové, nízkopodlažní vozy (provedení LE s nízkou podlahou od předních k zadním dveřím). Počítáme s celovozovou klimatizací, bezplatnou WIFI a u vybraných sedadel s nabíjecími USB porty. Pro rychlejší i příjemnější odbavení pracujeme s novými odbavovacími zařízeními RTMbus, která umožní dle požadavku zadavatele v IDS IREDO platby čipovými kartami IREDO i bankovními platebními kartami. Budeme pořizovat nová vozidla v nejnovějším standardu EURO 6 STEP D nebo E, které jsou velmi přísným posledním krůčkem před chystaným standardem EURO 7. Budeme-li zařazovat i ojetá vozidla, pak samozřejmě ve standardu EURO 5 a vyšším.“
Společnost ZDAR bude na Poličsku provozovat 28 vozidel. "Všechny autobusy budou v nízkopodlažním provedení, s klimatizací a dalším vybavením dle požadavků objednatele. Bude se jednat o vozidla české výroby značek IVECO a SOR, která se vyrábí právě v Pardubickém kraji. Splňovat budou minimálně emisní normu EURO 5," uvedl Richard Latislav, generální ředitel ZDAR.
Umbrella Coach & Buses plánuje pro oblast Přeloučska pořídit nové autobusy s klimatizací a další moderní výbavou.
Arriva pro cestování na Chrudimsku nabídne 45 nových autobusů převážně značky SOR. Deset ve standardní délce, 33 kusů v délce 10,5 metru a dva vozy v menší kategorii. Všechny autobusy budou nízkopodlažní a s klimatizovaným prostorem, cestujícím nabídnou WIFI připojení nebo USB nabíječky pro dobití drobné elektroniky během jízdy.
"Zamítnutí námitek ze strany úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pro nás bylo samozřejmě dobrou zprávou, protože tak končí anabáze, která nám neumožnila podepsat smlouvy s vítěznými dopravci dříve. Nutno dodat, že podobný postup řešili dopravci také v jiných krajích. Už nyní tak jezdíme v takzvaném provizoriu, které v tuto chvíli končí v prosinci," uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Michal Kortyš. "Naplánovaný prosincový termín je z důvodu neustálého prodlužování a odvolávání firem ohrožen, a proto budeme intenzivně jednat s novými dopravci o tom, kdy je z jejich pohledu reálný termín zahájení provozu,“ řekl Kortyš.
Podle hejtmana Martina Netolického dává rozhodnutí antimonopolního úřadu kraji za pravdu, že kritéria byla nastavena dobře. "Jsme přesvědčeni, že se na naší straně chyba nestala a jsem rád, že nakonec ÚOHS rozhodl v náš prospěch. Pevně věřím, že se v rámci nové desetileté smlouvy zlepší komfort pro cestující, protože se zvýší konkurenční prostředí mezi dopravci. Důležité je, že všechny společnosti budou zařazeny do našeho integrovaného dopravního systému IREDO," řekl hejtman Martin Netolický. "Celková hodnota desetileté zakázky pro všechny oblasti a dopravce činí 6,745 miliard korun," doplnil hejtman, který je v krajské radě zodpovědný za rozpočet a finance.
Výběrové řízení bylo rozděleno na osm jednotlivých oblastí. Na Jevíčsku, Litomyšlsku, Lanškrounsku a Orlickoústecku zvítězilo sdružení firem BusLine LK a BL14. Přeloučsko bude zajišťovat společnost Umbrella Coach & Buses, Poličsko pak společnost ZDAR. Na Chrudimsku bude i nadále jezdit Arriva Východní Čechy a Holicko firma Car-Tour. Portfolio dopravců je tak pestřejší, než tomu bylo doposud.
BusLine plánuje ve čtyřech oblastech nasadit 131 autobusů, z toho 57 dvanáctimetrových, 63 busů o délce 10,5 m a 11 malých vozů převážně české výroby, především značky SOR. Jakub Vyskočil, majitel skupiny BusLine, řekl „Předpokládáme 100% bezbariérové, nízkopodlažní vozy (provedení LE s nízkou podlahou od předních k zadním dveřím). Počítáme s celovozovou klimatizací, bezplatnou WIFI a u vybraných sedadel s nabíjecími USB porty. Pro rychlejší i příjemnější odbavení pracujeme s novými odbavovacími zařízeními RTMbus, která umožní dle požadavku zadavatele v IDS IREDO platby čipovými kartami IREDO i bankovními platebními kartami. Budeme pořizovat nová vozidla v nejnovějším standardu EURO 6 STEP D nebo E, které jsou velmi přísným posledním krůčkem před chystaným standardem EURO 7. Budeme-li zařazovat i ojetá vozidla, pak samozřejmě ve standardu EURO 5 a vyšším.“
Společnost ZDAR bude na Poličsku provozovat 28 vozidel. "Všechny autobusy budou v nízkopodlažním provedení, s klimatizací a dalším vybavením dle požadavků objednatele. Bude se jednat o vozidla české výroby značek IVECO a SOR, která se vyrábí právě v Pardubickém kraji. Splňovat budou minimálně emisní normu EURO 5," uvedl Richard Latislav, generální ředitel ZDAR.
Umbrella Coach & Buses plánuje pro oblast Přeloučska pořídit nové autobusy s klimatizací a další moderní výbavou.
Arriva pro cestování na Chrudimsku nabídne 45 nových autobusů převážně značky SOR. Deset ve standardní délce, 33 kusů v délce 10,5 metru a dva vozy v menší kategorii. Všechny autobusy budou nízkopodlažní a s klimatizovaným prostorem, cestujícím nabídnou WIFI připojení nebo USB nabíječky pro dobití drobné elektroniky během jízdy.