Otokar získává velké zakázky na plynové autobusy do Itálie
Autobusy Otokar Kent 10m CNG v Monopoli v Apulii. Foto TPL Monopoli

V maxitendru celostátního centra pro veřejné zakázky Consip nabídl turecký výrobce nejvýhodnější ceny ve dvou částech a může dodat italským dopravcům až 560 autobusů na CNG. Vítězně vychází i Iveco a Menarini

Reklama

V maxitendru celostátního centra pro veřejné zakázky Consip nabídl turecký výrobce nejvýhodnější ceny ve dvou částech a může dodat italským dopravcům až 560 autobusů na CNG. Vítězně vychází i Iveco a Menarini

Na konci roku 2024 zveřejnil Consip, celostátní italské centrum pro veřejné zakázky, velké výběrové řízení na nákup autobusů na CNG. Poptával nákupy 730 autobusů na stlačený zemní plyn (CNG) a zkapalněný zemní plyn (LNG) ve čtyřech částech. 390 vozidel je třídy I, které jsou výhradně na CNG, a 340 třídy II (z toho 90 na LNG).

Podle serveru Autobusweb.com podaly nabídky společnosti Iveco Bus, Menarini, Autocar, Solaris, Troiani (italský prodejce Temsa a BMC) a Scania. 

Výsledky výběrového řízení:

  • 1. část, 80 autobusů třídy I. na CNG délka 8 metrů, vítěz Iveco Bus, cena 20 445 030 eur, nikdo další se nezúčastnil
  • 2. část, 110 městských autobusů na CNG, délka 10 metrů, vítěz Otokar, cena 35 194 179 eur, další uchazeči Menarini, Iveco Bus
  • 3. část, 450 autobusů na CNG, délka 12 metrů, 250 ve třídě I a 200 ve třídě II, vítěz obou Otokar, cena 81 579 eur a 60 818 885 eur, další uchazeči Iveco, Menarini, Solaris, Troiani, resp. Iveco v části příměstských autobusů
  • 4. část, 90 autobusů na LNG, třídy II, délky 12 metrů, vítěz Menarini, cena 35 226 260 eur, dalším zájemcem byla Scania.

Consip je italské národní nákupní centrum vlastněné Ministerstvem hospodářství a financí (MEF), které zajišťuje pro firmy a státní instituce elektronické zadávání veřejných zakázek.