Doprava do DP a na terminál byla v režii autobusů Karosa B 732.1654 (r. v. 1993, majitel DP), Praga RND (r. v. 1945, majitel ČSAP Nymburk), Škoda 706 RTO MTZ (r. v. 1965, majitel DP města Pardubic), Škoda 706 RO (r. v. 1951, majitel ČSAP Nymburk) a trolejbusu Škoda 9Tr HT26 (r. v. 1979, majitel Pardubický spolek historické železniční dopravy). Jízda všemi vozidly byla zdarma.
Návštěvníci si mohli prohlédnout celý areál, centrální
dispečink, zázemí řidičů nebo učebnu autoškoly. Statických
exponátů bylo ve vozovně mnoho – současné provozované vozy
MHD, včetně nejnovějších kusů, tzn. autobusy SOR NS 12 Elecrtic
(DP jich koupil celkem 20), parciální trolejbus Škoda 30 Tr nebo
autobus Iveco Urbanway. Kromě nich mohli návštěvníci vidět i
flotilu zájezdových autobusů MAN (vystavené 2 kusy), zájezdový
autobus SOR, elektrobus Škoda Perun nebo upravenou Karosu B 732 pro
výcvik řidičů autobusů. Vystaveny byly i historický autobus Tatra 85 (r. v. 1937), dva přívěsy – Jelcz PO1 (r. v. 1965, majitel DPMHK) a Sodomka PRK6
(r. v. 1943, majitel ČSAP Nymburk) a historické automobily.
Své místo měla ve
vozovně i vozidla dílenská a speciální vozy pro údržbu a
opravytrolejového vedení. Pro opravu a údržbu vedení využívá
DP vozy Renault Midlum a LIAZ. Zájemci se pohli podívat do dílen
a dalších prostor rozsáhlého servisního
a technického zázemí společnosti, kde byly připraveny ukázky diagnostiky vozidel a postupů oprav. Zpřístupněno bylo
technologické zázemí, trenažér a připraven byl program pro malé
mechaniky. Během akce jezdil po malé okružní trase turistický
vláček a myčkou projížděl Citybus.
V rámci dne otevřených dveří mohli návštěvníci zavítat i ke stánku innogy/magnalink point, kde byly k dispozici e-automobily a e-kola. Elektrická auta byla otevřená a kola bylo možné si vyzkoušet.
Vedle prohlídek probíhaly i různé promo akce, prezentace a
představení služeb nebo ukázky techniky
některých městských společností -
TS Hradec Králové, Městské lesy Hradec Králové a. s. a Letecké
služby Hradec Králové, a. s a Plicie ČR. Společnost
Kostka-kolobka ukázala své koloběžky pro děti a
dospělé. Program doplnila skupina historického šermu
Ruprecht, mažoretky
Carmen Jaroměř, autogramy rozdávali hráči fotbalového
klubu FC Hradec Králové.
V dopravním podniku se objevil Medvěd Wrr
(v elektrobusu SOR ev. č. 401), kdy tvůrci knihy Medvěd Wrr: Po
přečetní zavřít! Připravili pro děti soutěž. K zakoupení byla kniha „Historie
městské hromadné dopravy v Hradci Králové
1928–2013" a
další regionální publikace z vydavatelství Heleny Rezkové. Akce
se také zúčastnilo Vydavatelství WOLF - časopis Městská
doprava a Vydavatelství Pavel Malkus Praha s nabídkou časopisů,
knih a suvenýrů s tematikou městské hromadné dopravy.
V
rámci program probíhala i propagace dopravních reflexních prvků
nebo prodejní akce výrobce modelů dopravní techniky (společnost
AM Modely) pana Miloše Chlupa, který se zabývá ruční výrobou
věrných sběratelských zpravidla plastových modelů autobusů
Karosa, trolejbusů a nákladních automobilů Tatra v měřítku
1:43.
Programem provázel známý televizní a rozhlasový
moderátor Jan Kovařík. Mediálně podpořil akci Český rozhlas
Hradec Králové.
Terminál hromadné dopravy nabídl ukázku
dobíjení elektrobusu SOR nebo návštěvu svého zázemí, tzn. i
originální nadčasové dispečerské pracoviště - „kouli“ a
trolejbusovou měnírnu, která slouží pro napájení
trolejbusových tratí stejnosměrným proudem. Mimo toho zde byla
umístěná výstava fotografií z historie městské autobusové
dopravy v našem městě s názvem „90
let v ulicích města"
- spolupořadatelem
akce je volné Sdružení pro elektrickou trakci.
Akce byla
velmi dobře zorganizovaná, včetně dopravního spojení mezi
terminálem a vozovnou. Návštěvnost byla vysoká – přitáhla
jak malé, tak i velké zájemce o dopravu.