© nekomercnireklamy.cz
I původně poměrně nudná čekárna ze skla a kovu dostává výtvarným dotvořením zcela novou dimenzi.
I původně poměrně nudná čekárna ze skla a kovu dostává výtvarným dotvořením zcela novou dimenzi.
Jako první jsme se věnovali jedné z nejnovějších instalací na rekonstruovaném autobusovém nádraží v Poděbradech:
Výjimečnost instalace poděbradských autobusových zastávek spočívá v jejím technickém provedení i v tematickém zpracování. Výprava jednotlivých autobusových zastávek v sobě totiž nese četné odkazy na historii a génia loci každé lokality. „Klasická reklamní díla, tím jak se snaží vnutit nějaký produkt, lidem identitu spíše berou. My jsme se vydali opačným směrem a chceme lidem jejich identitu vracet. Výsledek naší práce je pro každého,“ říká Rudolf Živec z reklamní agentury Deus.
Na skleněné plochy zastávek byly nalepeny folie, na kterých jsou reprodukovány kresby Atily Vöröse, který se při práci nechal inspirovat historickými událostmi a okolím jednotlivých zastávek. S podklady a informacemi o místech, ve kterých byly nové zastávky postaveny, pomáhali i odborníci na místní historii. Objevují se zde motivy odkazující na českého krále Jiřího z Poděbrad, Kunhutu ze Šternberka, historii místního školství, architektonické výjimečnosti či osobnosti poděbradského společenského života.
Uměleckým konceptem Atily Vöröse byla organická kresba, kterou zasazoval do veřejného prostoru. „Výsledné dílo funguje jako živý mechanismus, který díky technickému provedení umožňuje v každém počasí odlišné vnímání. Navíc se na výsledném efektu podílí i lidé, kteří na zastávce stojí. Toto spojení dohromady tvoří organismus, který každou hodinu vypadá jinak,“ vysvětluje Atila Vörös, který se podepsal pod grafický design realizace.
Základním principem, kterým se realizátoři projektu řídili, bylo uchopení odlišné historie každého místa. „S obecnou historií jsou lidé tak nějak srozumění, ale spíše s tou její částí, která se odehrávala v centrech měst. Své dějiny mají ale i místa na periferii a je třeba na ně poukazovat,“ říká Atila Vörös .
Projekt www.nekomercnireklamy.cz získal v roce 2011 hlavní cenu soutěže veletrhu Reklama - Polygraf. Další informace naleznete v článku Ocenění Duhový paprsek je v České Lípě, radují se i Poděbrady, z něhož jsem čerpali výše uvedené informace.
Děkujeme Rudolfu Živcovi za poskytnutí informací i obrazových podkladů pro využití na BUSportálu.
Krásné zastávky na novém terminálu v Poděbradech: Také historické autobusy ...
Celý projekt BUSportál velice zaujal a rádi bychom ho mediálně podpořili a případně pomohli inspirovat dopravce i zastupitelstva jiných měst. Podle Rudolfa Živce z reklamní agentury Deus je výtvarné dotvoření zastávek ekonomicky přístupné. Zajímavé je i to, že zastávky doposud nezaznamenaly problémy s vandalismem.Výjimečnost instalace poděbradských autobusových zastávek spočívá v jejím technickém provedení i v tematickém zpracování. Výprava jednotlivých autobusových zastávek v sobě totiž nese četné odkazy na historii a génia loci každé lokality. „Klasická reklamní díla, tím jak se snaží vnutit nějaký produkt, lidem identitu spíše berou. My jsme se vydali opačným směrem a chceme lidem jejich identitu vracet. Výsledek naší práce je pro každého,“ říká Rudolf Živec z reklamní agentury Deus.
Na skleněné plochy zastávek byly nalepeny folie, na kterých jsou reprodukovány kresby Atily Vöröse, který se při práci nechal inspirovat historickými událostmi a okolím jednotlivých zastávek. S podklady a informacemi o místech, ve kterých byly nové zastávky postaveny, pomáhali i odborníci na místní historii. Objevují se zde motivy odkazující na českého krále Jiřího z Poděbrad, Kunhutu ze Šternberka, historii místního školství, architektonické výjimečnosti či osobnosti poděbradského společenského života.
Uměleckým konceptem Atily Vöröse byla organická kresba, kterou zasazoval do veřejného prostoru. „Výsledné dílo funguje jako živý mechanismus, který díky technickému provedení umožňuje v každém počasí odlišné vnímání. Navíc se na výsledném efektu podílí i lidé, kteří na zastávce stojí. Toto spojení dohromady tvoří organismus, který každou hodinu vypadá jinak,“ vysvětluje Atila Vörös, který se podepsal pod grafický design realizace.
Základním principem, kterým se realizátoři projektu řídili, bylo uchopení odlišné historie každého místa. „S obecnou historií jsou lidé tak nějak srozumění, ale spíše s tou její částí, která se odehrávala v centrech měst. Své dějiny mají ale i místa na periferii a je třeba na ně poukazovat,“ říká Atila Vörös .
Projekt www.nekomercnireklamy.cz získal v roce 2011 hlavní cenu soutěže veletrhu Reklama - Polygraf. Další informace naleznete v článku Ocenění Duhový paprsek je v České Lípě, radují se i Poděbrady, z něhož jsem čerpali výše uvedené informace.
Děkujeme Rudolfu Živcovi za poskytnutí informací i obrazových podkladů pro využití na BUSportálu.
VIDEO: Poděbrady autobusové zastávky
© nekomercnireklamy.cz