Opravdu krásnou  silniční soupravu  vyrobila pro návštěvníky pivovaru Warsteiner
Foto Paul Nutzfahrzeuge

na nákladním podvozku Mercedes-Benz Atego společnost Paul Nutzfahrzeuge ve spolupráci s nástavbářem Borco-Höhns.
na nákladním podvozku Mercedes-Benz Atego společnost Paul Nutzfahrzeuge ve spolupráci s nástavbářem Borco-Höhns.
Společnost Paul Nutzfahrzeuge vytvořila silniční vláček pro pivovar Warsteiner v minulém roce. Po prvním roce provozu provezla souprava na 50000 jeho návštěvníků areálem s plochou 478000 m² (66 fotbalových hřišť). Vzdálenosti mězi návštěvnickými cíli jsou zde až 5 km. Soupravy jsou zde využívány od sedmdesátých let, tato je už třetí generací. (BUSportál: Minulý vláček v akci najdete na videu na warsteiner.com/warsteiner-world)

Dieselová technologie je vybavena SCR (AdBlue) a ošetřením výfukových plynů. Technickou část vozidla dodala společnost Paul Nutzfahrzeuge GmbH. Tato Trucks & Chassis divize společnosti (vedení v Passau) je jedním z lídrů na trhu speciálních silničních vozidel. Podvozek Mercedes-Benz Atego 922 AF byl vybrán jako velice pro menší šířku a jako vhodný pro nástavbu. Je osazen čtyřválcovým motorem OM 924 LA 160 kW, který umožňuje nízkopodlažnost v rámci kompaktnosti vzhledu soupravy. Prostor motoru je u sedadla řidiče s možností přístupu. Převodovka je automatická Allison 2500. Řiditelné nápravy zajišťují spolehlivý pohyb vozidla zejména v případě plného obsazení, kdy je hmotnost soupravy až 28 tun. Souprava je dlouhá 28,65 metrů, má tři "vagony" a řízené nápravy. Může přepravit až 108 pasažerů, a to při jakýchkoli povětrnostních podmínkách.

Sklon terénu je v areálu až 10%. Vzduchové zavěšení zadní nápravy zajišťuje cestovní komfort a chrání karosérii. Rychlost je omezena na 30 km/hod, což je zárukou bezpečné jízdy. Brzdný systém je vybaven funkcemi ABS a ASR a automatickým zámkem pro couvání (hillholder).

"Souprava byla postavena podle našich parametrů a je jediná svého druhu", říká Reinhard Finger z pivovaru Warsteiner. Vozidlo musí projet mnoha úzkými rampami, dveřmi a branami. Proto nápravy, rozvor a kola jsou konstruována na otáčecí rádius 15 m. Souprava drží stopu - v nejužších místech jde o pouhé centimetry vzdálenosti od stěn a zdí. Pomáhají i elektricky ovládaná zpětná zrcátka. Jednou ročně jde souprava do servisu.

"Naši dva řidiči, kteří absolvovali speciální trénink, mají řidičské průkazy na autobus. Jsou s vláčkem velice spokojeni, " říká Reinhard Finger. Při konstrukci bylo pamatováno jak na pohodlí cestujících, tak na řidiče. Pomocí nástupních plošin je váček přístupný i pro vozíčkáře a hendikepované. Sedadla je možno rychle odmontovat pro získání prostoru pro vozík. Každá kabina má svůj topný-klima systém. Ve výbavě je mnohojazyčný médiasystém, ploché obrazovky. Důležitý je bezesporu i zlatočerný design.

Paul Nutzfahrzeuge ve spolupráci s nástavbářem Borco-Höhns již podobné projekty realizovala v minulosti.
Paul Nutzfahrzeuge GmbH - Special Trucks & Chassis staví více než 1000 speciálních užitkových vozidel ročně ve spolupráci se zákazníky. Společnost vyvíjí a vyrábí i vlastní podvozky , např. "Heavy Mover" pro extrémní podmínky těžby uhlí a ropy. Společnost má celosvětově přes 170 zaměstnanců pro konstrukci, servis a prodej.

Z TZ Paul Nutzfahrzeuge GmbH - Special Trucks & Chassis
Pokusíme se získat i další fotomateriál.
V ČR máme sice také silniční vláčky Zoovláčky a jim podobné supersoupravy: Zeptali jsme se na podmínky provozu. Je to ovšem zcela jiná liga. Pěknou soupravu třeba mají Ve filmovém kraji Vinnetoua a Old Shatterhanda. K podvozku Mercedes-Benz Atego můžeme ještě připomenout, ža malokapacitní autobusy na tomto podvozku staví ve Španělsku: Podrobnosti k autobusu Beulas Gianino s podvozkem Mercedes-Benz Atego

Opravdu krásnou  silniční soupravu  vyrobila pro návštěvníky pivovaru Warsteiner
Foto Paul Nutzfahrzeuge
Opravdu krásnou  silniční soupravu  vyrobila pro návštěvníky pivovaru Warsteiner
Zdroj: Paul Nutzfahrzeuge