První nové autobusy SOR NS 12 se objevily v provozu v Plzni na začátku září 2019. Šlo o vozidla ev. č. 626 až 629. Foto Zdeněk Kresa
Plzeňské městské dopravní podniky zveřejnily výběrové řízení na dodavatele nových sólo autobusů na naftu. Do roku 2025 nakoupí až 17 vozů.
Plzeňské městské dopravní podniky zveřejnily výběrové řízení na dodavatele nových sólo autobusů na naftu. Do roku 2025 nakoupí až 17 vozů.
S vybraným uchazečem s cenově nejvýhodnější nabídkou uzavřou PMDP smlouvu na dobu určitou do roku 2025. V rámci smlouvy požadují v roce 2023 dodat 4 nízkopodlažní městské autobusy, v následujícím roce další 4 a zbývajících nejvýše 9 v letech 2024 až 2025 na základě samostatné dílčí kupní smlouvy. Tak jako v předchozích zakázkách PMDP kromě vozidel s vybavením poptávají vybrané náhradní díly s garantovanou cenou. Předpokládaná hodnota zakázky je 93,5 milionů korun. Vzhledem ke konvenčnímu pohonu není nákup závislý na získání dotací. PMDP podmínilo účast ve výběrovém řízení jen na dodavatele se sídlem v EU, Evropském hospodářském prostoru, Švýcarsku nebo ve státě s uzavřenou mezinárodní dohodou GPA.
Obnova autobusů v Plzni probíhá průběžně, v červenci vyjelo do provozu pět nových kloubových Solaris Urbino 18, dalších dvanáct mohou PMDP objednat. Dvanáctimetrové autobusy SOR NS 12 od roku 2019 dodávala SOR Libchavy za 5,48 milionů za jeden vůz.
Obnova autobusů v Plzni probíhá průběžně, v červenci vyjelo do provozu pět nových kloubových Solaris Urbino 18, dalších dvanáct mohou PMDP objednat. Dvanáctimetrové autobusy SOR NS 12 od roku 2019 dodávala SOR Libchavy za 5,48 milionů za jeden vůz.