Olomouc má po několika letech nový typ tramvaje

V pátek 14. září dorazila do Olomouce první tramvaj EVO1 od výrobce Krnovské opravny a strojírny. S délkou 15 metrů navazují na tradiční tramvaj T3 z ČKD Tatra.
Reklama
V pátek 14. září dorazila do Olomouce první tramvaj EVO1 od výrobce Krnovské opravny a strojírny. S délkou 15 metrů navazují na tradiční tramvaj T3 z ČKD Tatra.
Podle olomouckého dopravního podniku tramvaj EVO odpovídá požadavkům města Olomouce. V případě potřeby větší kapacity je možné vozy spřáhnout a tím vytvořit dvouvozové nebo obousměrné soupravy. Celkem jich bude v Olomouci jezdit osm.
 
Jeden vůz pojme až 32 sedících a 75 stojících cestujících a je plně bezbariérový. Je vybaven čtyřmi dveřmi. Druhé dveře na straně řidiče jsou vybaveny výsuvnou plošinou s protismykovou úpravou. Na vývoji tohoto modelu se podíleli zástupci vozíčkářů a zrakově postižení a jejich připomínky byly zapracovány do projektu.

Celý vůz je vybaven klimatizací. Z tohoto důvodu jsou větrací okénka vybavena aretačním systémem, který v případě zapnutí klimatizace zamezí otevírání oken. Interiér tramvaje je ošetřen nástřikem s nanotechnologií, který odstraňuje zápach a bakterie. Ve všech vozech je instalován kamerový systém. Vnitřní i vnější kamery jsou bez záznamu a slouží pouze ke kontrole aktuální situace řidičem. Jediná kamera se záznamem, který se po několika hodinách maže, je na čelním skle.
 
Vůz má 2 plně otočné podvozky – otočné kolem středové osy (Komfort Plus) s pevnými nápravami, které jsou poháněné asynchronním trakčním motorem Pragoimex o výkonu 65 kW. Tramvaj je vybavena třemi typy brzd - provozní elektrodynamická motorová, parkovací kotoučová a nouzová elektromagnetická kolejnicová brzda.  Střecha je opláštěná nerezavějící ocelí a karoserie a čela jsou vyrobena z laminátu.  Zajímavostí je, že pevnost a nárazová odolnost vozu byly ověřeny simulačními modelovými výpočty, které byly následně potvrzeny unikátní nárazovou zkouškou.

Zdroj: DPMO


Olomouc má po několika letech nový typ tramvaje
Olomouc má po několika letech nový typ tramvaje
Olomouc má po několika letech nový typ tramvaje