ODIS: V rámci celostátních změn jízdních řádů došlo v Moravskoslezském kraji

v rámci integrovaného dopravního systému ODIS kromě řady drobných úprav jízdních řádů a tras linek k několika významnějším změnám.
Reklama
v rámci integrovaného dopravního systému ODIS kromě řady drobných úprav jízdních řádů a tras linek k několika významnějším změnám.
  • Definitivně byla uzavřena kapitola železniční tratě Hostašovice – Nový Jičín horní nádraží, 11. prosince byl ukončen provoz „náhradní“ autobusové linky č. 690, která trať zničenou povodní v loňském roce víceméně kopírovala jak trasou, tak i rozsahem provozu. Od 12. prosince došlo v předmětné oblasti ke změně organizace dopravní obsluhy, linky č. 617 a 688 byly zařazeny do ODIS a linka č. 622 (rovněž v ODIS) byla rozdělena do linek dvou, a to č. 622 a 665 s novým trasováním včetně ukončení u nádraží Mořkov hlavní trať, kde byl vytvořen nový přestupní bod mezi železnicí a autobusy.
  • Byla zavedena nová linka č. 370, která je v podmínkách ODIS „průkopnická“, neboť je tzv. linkou napájecí na obou svých konečných. Začíná na tramvajové smyčce Dubina Interspar, je vedena přes obce Krmelín, Oprechtice a Paskov a ukončena je na novém přestupním bodě na nádraží Paskov s vazbou na vlakovou linku S6.
  • V této souvislosti byla zavedena v úseku Ostrava hl.n. - Paskov konečně i v ODIS plná tarifní integrace, tj. ve vlacích platí 60minutové jednotlivé jízdenky (celý úsek se nachází v tarifní oblasti Ostrava XXL) a České dráhy tyto jízdenky rovněž nově vydávají na zařízení UNIPOK.
  • V odpoledních hodinách byly prodlouženy spoje linky R10 (Krnov – Opava – Ostrava) z Ostravy-Svinova přes Ostravu hl.n. a Ostravu-Stodolní na Ostravu střed, čímž bylo zavedeno přímé spojení centra Ostravy s Opavou v době nejen ranní, ale i odpolední špičky každou hodinu; současně tak dochází k dalšímu posilování významu nové zastávky Ostrava-Stodolní v centru Ostravy.
  • Do ODIS přibyl nový, v pořadí jedenáctý dopravce Viamont Regio a.s., a to vlakovou linkou V17 (trať č. 313) Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem.
  • Na území Ostravy došlo k zásadní změně v dopravní obsluze areálu ArcelorMittal Ostrava. Celý objekt je již uzavřen pro veřejnou dopravu, tj. žádné linky do objektu nevjíždějí, ani jím neprojíždějí. Všechny linky veřejné dopravy jsou nyní ukončeny nebo zastavují na kontaktních zastávkách NH hlavní brána, NH jižní brána, NH Zářičí a Kartonážka (ve Vratimově), zaměstnanci nebo návštěvníci vstoupí pěšky do objektu přes vrátnici a dále mohou pokračovat systémem vnitropodnikové dopravy, který byl v této souvislosti zásadně přebudován. Tvoří jej dvě linky (linka A a okružní B s variantami B1 a B2 dle směru pojíždění okruhu). V této souvislosti došlo k řadě úprav tras linek obsluhujících tuto oblast včetně úplného zrušení linek č. 32, 63 a 80 a prodloužení tramvajové linky č. 14 vybranými spoji do trasy Hlučínská – Výstaviště – NH jižní brána.
  • Koordinátor ODIS s.r.o. tradičně vydal knižní jízdní řády ODIS pro oblast ZÁPAD a VÝCHOD, zatímco jízdní řád ODIS pro oblast Ostrava vydal Dopravní podnik Ostrava.
Bližší informace na www.kodis.cz