Přes třicet odborníků z autobusových provozů českých dopravních podniků se sešlo 31. května a 1. června ve Zlíně. Technici z celé republiky mohli nahlédnout do zázemí Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice, svézt se historickými autobusy a seznámit se s pamětihodnostmi města.
Přes třicet odborníků z autobusových provozů českých dopravních podniků se sešlo 31. května a 1. června ve Zlíně. Technici z celé republiky mohli nahlédnout do zázemí Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice, svézt se historickými autobusy a seznámit se s pamětihodnostmi města.
Dopravní společnost Zlín – Otrokovice se stala poslední květnový a první červnový den hostitelem členů odborné autobusové skupiny, která funguje v rámci Sdružení dopravních podniků ČR. Více než tři desítky techniků, kteří mají v českých dopravních podnicích na starosti autobusovou dopravu, si vyměnily zkušenosti a seznámily se s novinkami v oboru na půdě DSZO. Prohlédly si veškeré zázemí vozového depa DSZO ve Zlíně na Podvesné. Nechyběla ani jízda historickými autobusy a poznávání pamětihodností města Zlína.
„Skupina Autobusy se schází dvakrát do roka střídavě v prostorách různých dopravních podniků. Otevřeně mluvíme o problémech, abychom je mohli řešit společně a obohacovat se zkušenostmi, které už získali někde jinde. Příjemná je na tom skutečnost, že si vzájemně nekonkurujeme,“ přiblížil setkání ředitel DSZO a současně předseda autobusové skupiny SDP ČR Josef Kocháň. Na to navázal i výkonný ředitel SDP ČR Martin Chval: „Účastníci se nebojí prozradit i něco ze zákulisí svého dopravního podniku, protože ví, že ostatní to nemohou použít proti nim. Informace se sdílejí velmi upřímně.“
Jedním ze zajímavých bodů odborného programu ve Zlíně bylo pro členy autobusové skupiny ve středu odpoledne také předvedení produktů firmy Fleet Shield na vozidlech. „Jde o fólie proti graffiti, ochrana skel vozidel MHD proti poškrábání a leptání, ochrana interiéru vozidel – stěn, sedadel apod. a kompletní polepení vozu místo lakování,“ upřesnil vedoucí údržby DSZO Josef Polách. Během jednoho dne se tak změní vnější vzhled zlínského elektrobusu z bílé na žluto-modré firemní barvy.
Autobusoví odborníci mimo jiné zhlédli prezentaci hasicí techniky a seznámili se s aktuální otázkou hašení trakčních elektrických baterií v elektrobusech nebo parciálních trolejbusech. „V případě zahoření se baterie velmi špatně hasí. O to více roste význam bezpečnostních systémů proti zahoření. Zástupci specializované firmy ukázali, jak je velmi důležité hoření baterií předcházet,“ uvedl ředitel Martin Chval.