Od roku 2021 bude Hamburger Hochbahn AG testovat nový autobus eCitaro s palivovým článkem
Záměr o zkušebním provozu eCitraro s palivovými články podepsali 5. září 2019 předseda představenstva společnosti Hamburger Hochbahn AG Henrik Falk a ředitel Daimler Buses Till Oberwörder. Foto Daimler

Během roku 2021 dodá Mercedes-Benz do Hamburku dva kloubové autobusy na vodík. Výrobce slibuje dojezd až 400 kilometrů.
Během roku 2021 dodá Mercedes-Benz do Hamburku dva kloubové autobusy na vodík. Výrobce slibuje dojezd až 400 kilometrů.
Daimler před rokem na premiéře eCitaro oznámil, že další vývoj bezemisního Citaro rychle pokračuje. Již příští rok přinese nová generace baterií významný nárůst kapacity, a tím i dojezdu. Poté přijde na trh kloubový autobus eCitaro G. Dalším krokem bude eCitaro G s palivovým článkem pro rozšíření dojezdu.

Společnost Hamburger Hochbahn AG v roce 2018 získala jako první Mercedes-Benz eCitaro, bylo součástí objednávky na celkem 20 vozidel. Pro rok 2020 již dopravce objednal dalších 25 kusů.

Henrik Falk, generální ředitel společnosti Hamburger Hochbahn, nedávno uvedl, že až budou mít Daimler nebo jiní výrobci autobusů k dispozici elektrické autobusy s palivovými články, jsou připraveni je testovat v reálném provozu. Dohodu o testování eCitaro podepsal dnes s ředitelem Daimler Buses.

Mercedes-Benz Citaro je městský autobus s modulárními bateriemi a celkovou kapacitou až 292 kWh a dosahem přibližně 170 km bez dobíjení za všech povětrnostních podmínek. S palivovým článkem se očekává prodloužení až na 400 km v závislosti na konfiguraci vozidla a vybavení. Může pak nahradit konvenčně poháněné autobusy.

Spolupráce mezi Mercedes-Benz a Hamburger Hochbahn AG má dlouhou tradici. V roce 1997 byl Hochbahn jedním z prvních zákazníků autobusů Citaro první generace. Od té doby Mercedes-Benz dodal už více než 1 500 autobusů Citaro a CapaCity.

Daimler


Od roku 2021 bude Hamburger Hochbahn AG testovat nový autobus eCitaro s palivovým článkem
V září 2018 oslavilo eCitaro svoji světovou premiéru na veletrhu IAA. Foto EvoBus