Dopravní společnost Ústeckého kraje přebírá provoz v dalších oblastech. Celkově jich bude osm. Z kraje odchází ČSAD Slaný, pro cestující se nic nemění. Vozidla pro provoz by měla být zajištěna.
Dopravní společnost Ústeckého kraje přebírá provoz v dalších oblastech. Celkově jich bude osm. Z kraje odchází ČSAD Slaný, pro cestující se nic nemění. Vozidla pro provoz by měla být zajištěna.
Od 1. ledna bude Dopravní společnost Ústeckého kraje, příspěvková organizace (DSÚK), zajišťovat dopravní obslužnost v celkem 8 oblastech Ústeckého kraje. Půjde o Ústecko, Děčínsko, Litoměřicko, Lovosice/Louny, Litvínov/Bílina, Dolní Poohří, Teplicko a Příměstská doprava Teplice. Poslední dvě jmenované oblasti jsou řešeny subdodávkou, kterou pro DSÚK bude zajišťovat současný dopravce ARRIVA CITY.
Ostatní oblasti Ústeckého kraje zůstávají na stávajících dopravcích. Svou činnost k 31. 12. 2019 ukončí společnost ČSAD Slaný, která zajišťovala oblast Litvínov/Bílina (do 30. 6. 2019) a Dolní Poohří (31. 12. 2019). Cestujících se změny nijak nedotknou. DSÚK si pronajímá stejné prostory informačních kanceláří a zároveň přebírá i všechny dnes vydané a používané karty v rámci systému Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). V platnosti zůstávají vydané časové jízdenky i peníze vložené do elektronické peněženky. Cestující je tedy mohou i nadále používat nebo si přijít pro novou kartu DÚK. Žádné změny nenastanou ani v oblastech Teplicko a v příměstské dopravě Teplice.
Nasazení nových autobusů Iveco od společnosti Zliner velmi zkomplikovala situace kolem správního řízení vedeného s DSÚK. Rozhodnutí Krajského soudu o zákazu plnění kupní smlouvy znamená, že Ústecký kraj i DSÚK musí i nadále volit formu pronájmu autobusů, aby byla schopna zajistit dopravní obslužnost pro cestující ve sjednaném a neomezeném rozsahu, vyplývajícího z uzavřené smlouvy. Počet autobusů, které se pronajímají a budou pronajímat je v této době v řešení. Na oblast Dolního Poohří budou nasazeny nové autobusy Scania, ale řeší se zajištění všech oblastí autobusy dle standardů Ústeckého kraje, tedy nízkopodlažními, s klimatizací a informačními panely. Do doby, než se podaří zajistit tyto autobusy, budou se cestující setkávat ještě dále s autobusy značky Mercedes od společnosti IT Global. Vzhledem k dodání 71 ks autobusů Scania, oznámila DSÚK pronajímatelům, že část autobusů bude vracet. Záleží však na konkrétních podmínkách ukončení pronájmu, tedy době trvání výpovědi.
K záležitosti správního řízení na ÚOHS, uvádí Milan Šlejtr, ředitel DSÚK: "Podali jsme Rozklad k předsedovi ÚOHS proti prvostupňovému rozhodnutí. Nyní čekáme na posouzení a vydání druhostupňového Rozhodnutí. I nadále zastáváme stanovisko, že jsme nastavili parametry zadávacího řízení tak, jak je v této oblasti soutěže o dodávku autobusů obvyklé, používají je i ostatní dopravní společnosti. Nesouhlasíme s tvrzením, že požadovaný objem palivové nádrže je diskriminačním parametrem, který nebyl schopen kdokoli splnit, včetně navrhovatele."
Ostatní oblasti Ústeckého kraje zůstávají na stávajících dopravcích. Svou činnost k 31. 12. 2019 ukončí společnost ČSAD Slaný, která zajišťovala oblast Litvínov/Bílina (do 30. 6. 2019) a Dolní Poohří (31. 12. 2019). Cestujících se změny nijak nedotknou. DSÚK si pronajímá stejné prostory informačních kanceláří a zároveň přebírá i všechny dnes vydané a používané karty v rámci systému Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). V platnosti zůstávají vydané časové jízdenky i peníze vložené do elektronické peněženky. Cestující je tedy mohou i nadále používat nebo si přijít pro novou kartu DÚK. Žádné změny nenastanou ani v oblastech Teplicko a v příměstské dopravě Teplice.
Nasazení nových autobusů Iveco od společnosti Zliner velmi zkomplikovala situace kolem správního řízení vedeného s DSÚK. Rozhodnutí Krajského soudu o zákazu plnění kupní smlouvy znamená, že Ústecký kraj i DSÚK musí i nadále volit formu pronájmu autobusů, aby byla schopna zajistit dopravní obslužnost pro cestující ve sjednaném a neomezeném rozsahu, vyplývajícího z uzavřené smlouvy. Počet autobusů, které se pronajímají a budou pronajímat je v této době v řešení. Na oblast Dolního Poohří budou nasazeny nové autobusy Scania, ale řeší se zajištění všech oblastí autobusy dle standardů Ústeckého kraje, tedy nízkopodlažními, s klimatizací a informačními panely. Do doby, než se podaří zajistit tyto autobusy, budou se cestující setkávat ještě dále s autobusy značky Mercedes od společnosti IT Global. Vzhledem k dodání 71 ks autobusů Scania, oznámila DSÚK pronajímatelům, že část autobusů bude vracet. Záleží však na konkrétních podmínkách ukončení pronájmu, tedy době trvání výpovědi.
K záležitosti správního řízení na ÚOHS, uvádí Milan Šlejtr, ředitel DSÚK: "Podali jsme Rozklad k předsedovi ÚOHS proti prvostupňovému rozhodnutí. Nyní čekáme na posouzení a vydání druhostupňového Rozhodnutí. I nadále zastáváme stanovisko, že jsme nastavili parametry zadávacího řízení tak, jak je v této oblasti soutěže o dodávku autobusů obvyklé, používají je i ostatní dopravní společnosti. Nesouhlasíme s tvrzením, že požadovaný objem palivové nádrže je diskriminačním parametrem, který nebyl schopen kdokoli splnit, včetně navrhovatele."