Na lince 119 pojedou o víkendech od metra dva autobusy. Připravuje se nákup nových dieselových i hybridních velkokapacitních autobusů. Novými vozidly bychom se mohli vozit už v příští turistické sezóně.
Na lince 119 pojedou o víkendech od metra dva autobusy. Připravuje se nákup nových dieselových i hybridních velkokapacitních autobusů. Novými vozidly bychom se mohli vozit už v příští turistické sezóně.
V hlavní turistické sezóně posílí Hlavní město Praha společně s ROPID, Dopravním podnikem hl. m. Prahy a Letištěm Praha páteřní autobusové linky 119, která spojuje Letiště Václava Havla Praha s nejbližší stanicí metra Nádraží Veleslavín. Od 15. června do 15. září pojedou o víkendech cca mezi 9:00 a 20:00 od každého metra dva autobusy místo jednoho, ve směru z letiště bude současný interval 7,5 minuty zkrácen na polovinu.
„Počet leteckých cestujících včetně těch, kteří se pro cestu z letiště do centra Prahy rozhodnou využít veřejnou dopravu stále stoupá a již nyní navazujeme po celý týden na každé metro jeden kloubový autobus. Při delších intervalech metra o víkendech však i toto přestává stačit, proto zde v hlavní sezóně nasadíme autobusy dva, jejichž celková kapacita je cca 200 lidí,“ uvádí náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
„Linkou 119 jezdí každý den na letiště i z letiště cca 20 000 cestujících. Velká část z nich má objemná zavazadla a proto je potřeba počítat i s určitou kapacitní rezervou pro pohodlné a důstojné cestování do doby, než bude vybudováno plnohodnotné kolejové spojení. Věřím, že dva autobusy místo jednoho pomůžou vyřešit nárazové přetěžování této linky,“ doplňuje ředitel ROPID Petr Tomčík.
„Letiště Václava Havla Praha obsluhujeme 4 autobusovými linkami. Nejvytíženější z nich je č. 119, proto pro cestující na ní chystáme nákup 20 nových moderních velkokapacitních autobusů formou otevřeného výběrového řízení. V těchto dnech připravujeme podklady pro jeho vypsání, chceme oslovit co nejširší spektrum výrobců velkokapacitních autobusů v Evropě i mimo ni, abychom dostali nejlepší produkt za nejvýhodnější cenu. Budeme poptávat nejenom autobusy na tradiční dieselový pohon, ale i vozy na pohon hybridní. Vypsání výběrového řízení chystáme na letošní srpen, našim záměrem je na podzim vybrat vítěze a podepsat s ním smlouvu do konce letošního roku. Pevně věříme, že se první cestující budou moci svézt na nových velkokapacitních autobusech DPP na lince 119 ve druhé polovině příštího roku,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Praha.
„Počty odbavených cestujících na Letišti Václava Havla Praha již několikátým rokem po sobě rekordně rostou. Vítáme proto jakékoliv nové opatření v rámci stávajícího autobusového spojení s centrem města, které povede k navýšení kapacity a alespoň dílčímu zvýšení komfortu cestujících. Definitivním řešením kapacitních problémů dopravy z letiště do centra Prahy se však stane až kolejové napojení, jehož neexistence tak stále zůstává překážkou dalšího možného růstu a rozvoje letiště,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.
Letiště Václava Havla odbavilo za rok 2018 přibližně 16,8 milionů cestujících. Autobusové linky přepraví denně na letiště nebo z něj cca 30 000 cestujících. Kromě páteřní linky 119 k metru Nádraží Veleslavín je k dispozici také autobusová linka 100 k metru Zličín s provozem kloubových autobusů a doplňková linka 191 ve směru Petřiny a Anděl. Rychlé spojení s Hlavním nádražím zajišťuje také speciální linka AE (Airport Express), která jezdí v hlavní sezóně v intervalu 10 minut. V noci zajišťuje dopravu do centra autobusová linka 910 v intervalu 20-30 minut. Přímé spojení s letištěm má také největší středočeské město Kladno linkou PID 322.
„Počet leteckých cestujících včetně těch, kteří se pro cestu z letiště do centra Prahy rozhodnou využít veřejnou dopravu stále stoupá a již nyní navazujeme po celý týden na každé metro jeden kloubový autobus. Při delších intervalech metra o víkendech však i toto přestává stačit, proto zde v hlavní sezóně nasadíme autobusy dva, jejichž celková kapacita je cca 200 lidí,“ uvádí náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.
„Linkou 119 jezdí každý den na letiště i z letiště cca 20 000 cestujících. Velká část z nich má objemná zavazadla a proto je potřeba počítat i s určitou kapacitní rezervou pro pohodlné a důstojné cestování do doby, než bude vybudováno plnohodnotné kolejové spojení. Věřím, že dva autobusy místo jednoho pomůžou vyřešit nárazové přetěžování této linky,“ doplňuje ředitel ROPID Petr Tomčík.
„Letiště Václava Havla Praha obsluhujeme 4 autobusovými linkami. Nejvytíženější z nich je č. 119, proto pro cestující na ní chystáme nákup 20 nových moderních velkokapacitních autobusů formou otevřeného výběrového řízení. V těchto dnech připravujeme podklady pro jeho vypsání, chceme oslovit co nejširší spektrum výrobců velkokapacitních autobusů v Evropě i mimo ni, abychom dostali nejlepší produkt za nejvýhodnější cenu. Budeme poptávat nejenom autobusy na tradiční dieselový pohon, ale i vozy na pohon hybridní. Vypsání výběrového řízení chystáme na letošní srpen, našim záměrem je na podzim vybrat vítěze a podepsat s ním smlouvu do konce letošního roku. Pevně věříme, že se první cestující budou moci svézt na nových velkokapacitních autobusech DPP na lince 119 ve druhé polovině příštího roku,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Praha.
„Počty odbavených cestujících na Letišti Václava Havla Praha již několikátým rokem po sobě rekordně rostou. Vítáme proto jakékoliv nové opatření v rámci stávajícího autobusového spojení s centrem města, které povede k navýšení kapacity a alespoň dílčímu zvýšení komfortu cestujících. Definitivním řešením kapacitních problémů dopravy z letiště do centra Prahy se však stane až kolejové napojení, jehož neexistence tak stále zůstává překážkou dalšího možného růstu a rozvoje letiště,“ říká Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.
Letiště Václava Havla odbavilo za rok 2018 přibližně 16,8 milionů cestujících. Autobusové linky přepraví denně na letiště nebo z něj cca 30 000 cestujících. Kromě páteřní linky 119 k metru Nádraží Veleslavín je k dispozici také autobusová linka 100 k metru Zličín s provozem kloubových autobusů a doplňková linka 191 ve směru Petřiny a Anděl. Rychlé spojení s Hlavním nádražím zajišťuje také speciální linka AE (Airport Express), která jezdí v hlavní sezóně v intervalu 10 minut. V noci zajišťuje dopravu do centra autobusová linka 910 v intervalu 20-30 minut. Přímé spojení s letištěm má také největší středočeské město Kladno linkou PID 322.