Po nové silnici provozována také veřejná autobusová doprava - linky 507402 a 507404 z Námestova do Žiliny.
Po nové silnici provozována také veřejná autobusová doprava - linky 507402 a 507404 z Námestova do Žiliny.
Po více než 20 letech bylo obnoveno přímé silniční propojení mezi Kysucemi a Oravou po konečně dobudované přeložce silnice II/520 - ta byla přerušena v polovině 80. let 20. století po zahájení výstavby přehrady u osady Riečnice (posléze zcela vystěhované a zatopené vodní nádrží na pitnou vodu pro Čadcu a Žilinu).
Od pondělí dne 17.11.2008 je po nové silnici provozována také veřejná autobusová doprava - jde o autobusovou linku číslo 507402 (Námestovo – Oravská Lesná – Nová Bystrica – Krásno nad Kysucou – Žilina), na které je ovšem t.č. provozován pouze jediný pár spojů v pracovní dny (v denní době), jediný pár spojů v neděli (pozdě odpoledne) a po jednom páru spojů navíc v pondělí ráno a v pátek odpoledne - na lince je 48 zastávek, její délka činí 89 km, celá cesta trvá cca dvě a čtvrt hodiny a v současnosti platný jízdní řád je zde. Časové polohy spojů vycházejí z toho, že linku provozuje SAD Liptovský Mikuláš (provozovna Námestovo), takže pro jednodenní výlety z ČR na Oravu je toto spojení bohužel nepoužitelné. Zda a jak bude veřejná doprava rozšířena od počátku platnosti nového jízdního řádu, není zatím známo.
Další autobusovou linkou vedenou po nové silnici je linka 507404 (Námestovo-Oravská Lesná-Žilina) , provozované společností K.L.I.B.O.S. od 18.11.2008: její jízdní řád je dostupný zde a obsahuje dvě dvojice spojů vedených jen v pracovní dny - firma K.L.I.B.O.S., s.r.o. (která kromě „místní“ autobusové dopravy, vycházející především z potřeb obyvatel Zákamenného a okolních obcí provozuje také v součinnosti se společností Katev Travel & Commercial spol.s r.o. třikrát týdně pravidelnou mezinárodní linku Námestovo – Žilina – Trenčín – Brno – Praha a zpět luxusním autobusem typu SCANIA IRIZAR) tak i v tomto případě dodržuje „tradici“ spočívající ve skutečnosti, že její spoje jezdí pouze v pracovní dny. Také časové polohy obou dvojic spojů této nové linky (její číslo nebylo do 18.11.2008 v praxi obsazeno) zjevně vycházejí vstříc především potřebám obyvatel Oravy, a tak potenciálním návštěvníkům této oblasti z ČR mnoho možností využití neposkytují: nezbývá než vyčkat, zda spojení obou sousedících severoslovenských regionů rozšíří ještě nějaký další dopravce, například firma SAD Žilina, která ze své provozovny v Čadci zajišťuje převážnou část spojů obsluhujících dolinu řeky Bystrice a jejíž předchůdce (dopravní závod ČSAD v Čadci) v minulosti provozoval linku Čadca – Oravská Lesná po tehdy ještě existující původní silnici II/520.
Jan Slavík.Informace je kompilací z „Dopravního webu“.