Kromě centra města výrazně poklesl také ruch ve stanici Chodov (a Pankrác), zřejmě z důvodu uzavření obchodních center. Jezdí sem zhruba šestkrát méně cestujících, než běžně. Přerušení provozu metra se proto dotkne pravděpodobně minima cestujících.
Dopravní podnik bude pokračovat ve výměně 305 dřevěných pražců za betonové. Přestože metrem jezdí minimum lidí, bude zavedena náhradní autobusová doprava.
Dopravní podnik bude pokračovat ve výměně 305 dřevěných pražců za betonové. Přestože metrem jezdí minimum lidí, bude zavedena náhradní autobusová doprava.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) po důkladném zvážení nakonec zrealizuje plánovanou velikonoční výluku na lince metra C, jelikož mimořádná opatření v souvislosti s pandemií nemoci Covid-19 stále trvají a přepravní poptávka v pražské MHD je aktuálně o cca 85 % nižší oproti běžnému stavu. Kvůli výměně dřevěných pražců za betonové bude od čtvrtka 9. dubna cca od 20 hodin do úterý 14. dubna přibližně do 14 hodin obousměrně přerušen provoz metra na lince C mezi stanicemi Pražského povstání – Kačerov. V denním provozu DPP zavede náhradní autobusovou dopravu XC v trase Pražského povstání – Pankrác – Budějovická – Kačerov. Po dobu výluky budou cestujícím u uzavřených stanic metra a v jejich bezprostředním okolí, tj. na přestupných bodech, pomáhat a radit aktuální dopravní spojení pracovníci přepravní kontroly DPP v reflexních vestách, což přispěje k plnohodnotnému informačnímu servisu.
O víkendu jezdí obvykle metrem cca 500-600 000 lidí, aktuálně je to kolem 100 000, tedy 5x méně. I přesto pojedou náhradní autobusy v průměru každé dvě minuty, ve špičkových hodinách dokonce každou minutu. Cestující musí nastupovat do vozidel výhradně v rouškách, nebo jinak zakrytými ústy a nosem a pokud možno dodržovat doporučené rozestupy. Z důvodu chybějícího bezbariérového výstupu ze stanic Kačerov a Pražského povstání je lépe využít autobusovou linku č. 135 z oblasti Jižního Města (od stanic Roztyly a Chodov), kde budou všechny spoje zajištěny nízkopodlažními vozy.
O víkendu jezdí obvykle metrem cca 500-600 000 lidí, aktuálně je to kolem 100 000, tedy 5x méně. I přesto pojedou náhradní autobusy v průměru každé dvě minuty, ve špičkových hodinách dokonce každou minutu. Cestující musí nastupovat do vozidel výhradně v rouškách, nebo jinak zakrytými ústy a nosem a pokud možno dodržovat doporučené rozestupy. Z důvodu chybějícího bezbariérového výstupu ze stanic Kačerov a Pražského povstání je lépe využít autobusovou linku č. 135 z oblasti Jižního Města (od stanic Roztyly a Chodov), kde budou všechny spoje zajištěny nízkopodlažními vozy.
Běžně nejvytíženější stanice metra linky C - I. P. Pavlova přišla o svou pozici ve prospěch Smíchovského nádraží, která v uplynulém týdnu odbavila o 14 tisíc cestujících více. I ve čtvrtek 9. dubna, těsně před Velikonocemi, zela prázdnotou.
Nejvíce opuštěna zůstala linka A, která zajišťuje dopravu do historického centra, spojení na letiště nebo do škol v oblasti Dejvic a Suchdola. Z té ''zmizelo'' 82 % cestujících a zůstalo jen 18 %. Naproti tomu o něco menší úbytek zaznamenala linka B. Zdroj PID