Podrobná fotoreportáž zachycující první trolejbus Škoda 32 Tr v Opavě + jako bonus snímek dalšího vozu z Plzně.
Podrobná fotoreportáž zachycující první trolejbus Škoda 32 Tr v Opavě + jako bonus snímek dalšího vozu z Plzně.
Trolejbusy Škoda 32 Tr SOR, které vůbec poprvé využívají karoserii SOR NS 12, jsou vybaveny klimatizací prostoru pro cestující i pro řidiče či moderním informačním systémem od společnosti BUSE. Zajímavostí je umístění USB portů pro nabíjení smartphonů. V interiéru na cestující čekají pohodlné čalouněné sedačky. Opavské trolejbusy jsou také vybaveny pomocným bateriovým pohonem. Do slezské metropole zamíří celkem 10 nových trolejbusů v celkové hodnotě 130 milionů Kč. Opava je prvním, a zatím jediným městem, kam trolejbusy Škoda 32 Tr putují.
První z trolejbusů Škoda 32 Tr SOR byl do Opavy dodán 15. října 2018. Už 19. října trolejbus poprvé vyrazil v rámci zkušebního provozu na linky s cestujícími. Vůz obdržel ev.č. 314, číselná řada navazuje na dříve dodané trolejbusy 26 Tr. Prototyp je zatím nasazován především na linku 221, na které využije i bateriový pohon při jízdě do Kylešovic a nezatrolejovaným úsekem v centru Opavy (ulice Pekařská a Vrchní). Trolejbus Škoda 32 Tr byl nedílnou součástí symbolického rozloučení s opavskými trolejbusy 14 Tr po 35 letech služby dne 10. 11. 2018. Vůz se v předvečer akce účastnil večerního pózování ve vozovně pro fanoušky veřejné dopravy, při samotném rozloučení vozil zájemce do obce Raduň (přičemž demonstroval jízdu na bateriový pohon) a vyvrcholením rozloučení bylo symbolické předání štafety mezi 14 Tr a 32 Tr, které na Horním náměstí v doprovodu podmanivé hudby sledovaly stovky lidí.
První z trolejbusů Škoda 32 Tr SOR byl do Opavy dodán 15. října 2018. Už 19. října trolejbus poprvé vyrazil v rámci zkušebního provozu na linky s cestujícími. Vůz obdržel ev.č. 314, číselná řada navazuje na dříve dodané trolejbusy 26 Tr. Prototyp je zatím nasazován především na linku 221, na které využije i bateriový pohon při jízdě do Kylešovic a nezatrolejovaným úsekem v centru Opavy (ulice Pekařská a Vrchní). Trolejbus Škoda 32 Tr byl nedílnou součástí symbolického rozloučení s opavskými trolejbusy 14 Tr po 35 letech služby dne 10. 11. 2018. Vůz se v předvečer akce účastnil večerního pózování ve vozovně pro fanoušky veřejné dopravy, při samotném rozloučení vozil zájemce do obce Raduň (přičemž demonstroval jízdu na bateriový pohon) a vyvrcholením rozloučení bylo symbolické předání štafety mezi 14 Tr a 32 Tr, které na Horním náměstí v doprovodu podmanivé hudby sledovaly stovky lidí.
V Opavě v provozu s cestujícími slouží zatím první vůz, dalších devět vozů je dokončováno ve společnosti Škoda Electric. Další opavské trolejbusy se už objevují na zkušebních jízdách v ulicích Plzně, kde svým designem budí poměrně rozruch. Snímky zachycují detailněji první opavský vůz (314) ve svém působišti a dále druhý vůz pro Opavu při zkušební jízdě v Plzni.
Zdeněk Kresa, www.plzensketrolejbusy.cz
Přestávka při službě na lince 221 na obratišti Albert.
Večerní pózování ve vozovně.
Stanoviště řidiče.
Pohled do interiéru.
USB port pro nabíjení mobilních telefonů.
Informační systém od společnosti BUSE.
1,5 sedačky v přední části vozidla.
I v moderních trolejbusech nalezneme poměrně archaický způsob odbavování pomocí platby mincemi do automatu, který nevrací. Pozn.: automat přijímá i čipové karty.
O svezení trolejbusem na bateriový pohon do Raduně byl velký zájem.
O svezení trolejbusem na bateriový pohon do Raduně byl velký zájem.
Emotivní symbolické předání štafety mezi 14 Tr a 32 Tr v centru Opavy.
Druhý trolejbus pro Opavu na zkušební jízdě v ulicích Plzně.