Foto Solaris
Polská premiéra bude následovat na Transexpu v Kielcích.
Polská premiéra bude následovat na Transexpu v Kielcích.
Bolechowo - 30.06.2014 - První veřejná prezentace nové generace Urbina proběhne na IAA v Hannoveru, a to jak ve standardní dvanáctimetrové, tak v kloubové osmnáctimetrové verzi. V prodeji bude nový model ode dne premiéry, spuštění výroby je plánováno na začátek roku 2015.
Změněna je konstrukce autobusu - vozidlo je lehčí, odolnější a s atraktivním designem (Solaris uvolnil několi záběrů na detaily). Zároveň má autobus mnoho osvědčených prvků z minulých modelů. Vozidlo je připraveno na dieselový motor EURO 6, pro hybridní technologii, může být vyrobeno jako elektrobus i trolejbus. Snížení hmotnosti přináší nižší spotřebu paliva, změna designu umožňuje lepší rozložení zatížení náprav a odlehčení hnací nápravy. Zároveň je snížena hladina hluku a vibrace v interiéru, vylepšena je tepelná i akustická izolace. Zvětšuje se prostor pro cestující, zvyšuje se počet míst dostupných z nízké podlahy, u dvojdvéřových modelů jsou druhé dveře posunuty dozadu. Změny jsou i v kokpitu řidiče. Je možná instalace systému ESP (BUSportál: u městských autobusů nabízí zatím Mercedes-Benz Citaro). Autobus je nižší a má níže těžiště.
Další novinkou je jednotný design všech vozidel Solaris a maximální standardizace dílů. Ještě před oficiálním představením vozidla byly podepsány smlouvy se zákazníky.
Nový Solaris má svou vlastní webovou prezentaci, a to i v české verzi novysolaris.cz.
Z TZ Solaris Bus & Coach
Změněna je konstrukce autobusu - vozidlo je lehčí, odolnější a s atraktivním designem (Solaris uvolnil několi záběrů na detaily). Zároveň má autobus mnoho osvědčených prvků z minulých modelů. Vozidlo je připraveno na dieselový motor EURO 6, pro hybridní technologii, může být vyrobeno jako elektrobus i trolejbus. Snížení hmotnosti přináší nižší spotřebu paliva, změna designu umožňuje lepší rozložení zatížení náprav a odlehčení hnací nápravy. Zároveň je snížena hladina hluku a vibrace v interiéru, vylepšena je tepelná i akustická izolace. Zvětšuje se prostor pro cestující, zvyšuje se počet míst dostupných z nízké podlahy, u dvojdvéřových modelů jsou druhé dveře posunuty dozadu. Změny jsou i v kokpitu řidiče. Je možná instalace systému ESP (BUSportál: u městských autobusů nabízí zatím Mercedes-Benz Citaro). Autobus je nižší a má níže těžiště.
Další novinkou je jednotný design všech vozidel Solaris a maximální standardizace dílů. Ještě před oficiálním představením vozidla byly podepsány smlouvy se zákazníky.
Nový Solaris má svou vlastní webovou prezentaci, a to i v české verzi novysolaris.cz.
Z TZ Solaris Bus & Coach
BUSportál: Na prezentaci nového Urbina na Czechbusu 2014 jsme se zeptali, informaci doplníme.
Foto Solaris

Maroko bude mít pro AFCON 2025 od Yutong 723 autobusů
SOR vyrobí do Bratislavy 88 kloubových autobusů
Mercedes-Benz Citaro GÜ pro náhradní dopravu za vlaky


