Nový kloubový Credobus Econell 18 jako světová novinka

Maďarská skupina Kravtex-Kühne, výrobce autobusů značky Credobus, představila ve čtvrtek 14. října v Budapešti nový kloubový autobus vyvinutý a vyrobený v Maďarsku.
Maďarská skupina Kravtex-Kühne, výrobce autobusů značky Credobus, představila ve čtvrtek 14. října v Budapešti nový kloubový autobus vyvinutý a vyrobený v Maďarsku.
S Credobus Econell 18 Next obnovuje výrobce se sídlem v Győr (montáž vozů) a Mosonmagyaróváru (výroba rámových konstrukců a kovových dílů) maďarskou výrobu kloubových autobusů, která byla na léta pozastavena. Vozidlo je také podle Kravtex jediným kloubovým autobusem s 19,5″ koly na světě. Na tuto velikost jsou dimenzovány všechny tři nápravy. 

Se svou inovativní konfigurací a optimalizovanému podvozku má Econell 18 Next pohotovostní hmotnost nejméně o 3 tuny nižší než jiné stejné vozy - jen asi 14 tun místo obvyklých 17–18. Díky tomu spotřebuje ročně o 15% méně nafty a přibližně o 10 000 kg méně CO2. Skupina mimo jiné rozšíří svou výrobní halu v Mosonmagyaróváru na více než 20 000 metrů čtverečních a v roce 2022 má začít sériová výroba.

Kravtex-Kühne vyvinula nový Credobus Econell 18 Next s využitím zkušeností z dosud vyrobených 2 500 vozidel a vlastními silami za necelé dva roky. Vývoj vozidla vedl hlavní designér Imre Szombath, zástupce hlavního ředitele pro výzkum a vývoj společnosti Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. Podvozek „B“ je vyráběný Kühne s využitím komponent Rába.

Šířka 18 170 mm dlouhého autobusu dosahuje technicky přípustné maximální hodnoty (2 550 mm) a úpravou konstrukce dosáhl větší plochy pro stání, širší uličky a pohodlnější uspořádání sezení. Díky zvýšenému přednímu převisu poskytují přední dveře dva průchody a byla zvětšina i velikost vnitřního prostoru. Předváděcí vozidlo je v konfiguraci 56 sedících a 70 stojících cestujících.

Kontrastní geometrický design Econell 18 Next od průmyslového designéra Jánose Tótha doplňuje motiv X na přední a zadní části a je v souladu s typovým označením Next, které odkazuje na novou generaci autobusů.

Econell 18 Next může být vyráběn ve 3dveřové příměstské verzi nebo ve 3 a 4dveřové městské verzi. Díky malým kolům má nízkou nástupní výšku a velkou kapacitu pro cestující. Očekává se, že sólová verze tohoto typu bude představena ve druhé polovině roku 2022 jako Econell 12 Next.

Motory E-Stage NEF Euro 6 dodává do nových autobusů FPT, jako klíčový partner Kravtex, doplněny jsou automatickou převodovkou ZF EcoLife 2. Integrovaný palubní elektronický systém Credobus Econell 18 Next je propojen s virtuální palubní deskou, elektronickou parkovací brzda a senzor deště a světla. K vybavení patří USB nabíječky, ultraširoké informační monitory pro cestující - předváděcí vůz je vybaven 29palcovým LCD displejem Bustec, Full LED osvětlení a antivirová klimatizace, která snižuje riziko nákazy koronavirem.

Kravtex čeká zájem o tento autobus jak z Maďarska, tak i okolních zemí. Podle vyjádření má být ve srovnání s jinými výrobci výhodnější ve všech nákladových faktorech, včetně pořizovací ceny.

Zdroj a foto: Kravtex-Kühne


Nový kloubový Credobus Econell 18 jako světová novinka
Nový kloubový Credobus Econell 18 jako světová novinka
Nový kloubový Credobus Econell 18 jako světová novinka
Nový kloubový Credobus Econell 18 jako světová novinka