Maďarská skupina Kravtex-Kühne, výrobce autobusů značky Credobus, představila ve čtvrtek 14. října v Budapešti nový kloubový autobus vyvinutý a vyrobený v Maďarsku.
Maďarská skupina Kravtex-Kühne, výrobce autobusů značky Credobus, představila ve čtvrtek 14. října v Budapešti nový kloubový autobus vyvinutý a vyrobený v Maďarsku.
S Credobus Econell 18 Next obnovuje výrobce se sídlem v Győr (montáž vozů) a Mosonmagyaróváru (výroba rámových konstrukců a kovových dílů) maďarskou výrobu kloubových autobusů, která byla na léta pozastavena. Vozidlo je také podle Kravtex jediným kloubovým autobusem s 19,5″ koly na světě. Na tuto velikost jsou dimenzovány všechny tři nápravy.
Se svou inovativní konfigurací a optimalizovanému podvozku má Econell 18 Next pohotovostní hmotnost nejméně o 3 tuny nižší než jiné stejné vozy - jen asi 14 tun místo obvyklých 17–18. Díky tomu spotřebuje ročně o 15% méně nafty a přibližně o 10 000 kg méně CO2. Skupina mimo jiné rozšíří svou výrobní halu v Mosonmagyaróváru na více než 20 000 metrů čtverečních a v roce 2022 má začít sériová výroba.
Kravtex-Kühne vyvinula nový Credobus Econell 18 Next s využitím zkušeností z dosud vyrobených 2 500 vozidel a vlastními silami za necelé dva roky. Vývoj vozidla vedl hlavní designér Imre Szombath, zástupce hlavního ředitele pro výzkum a vývoj společnosti Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. Podvozek „B“ je vyráběný Kühne s využitím komponent Rába.
Šířka 18 170 mm dlouhého autobusu dosahuje technicky přípustné maximální hodnoty (2 550 mm) a úpravou konstrukce dosáhl větší plochy pro stání, širší uličky a pohodlnější uspořádání sezení. Díky zvýšenému přednímu převisu poskytují přední dveře dva průchody a byla zvětšina i velikost vnitřního prostoru. Předváděcí vozidlo je v konfiguraci 56 sedících a 70 stojících cestujících.
Kontrastní geometrický design Econell 18 Next od průmyslového designéra Jánose Tótha doplňuje motiv X na přední a zadní části a je v souladu s typovým označením Next, které odkazuje na novou generaci autobusů.
Econell 18 Next může být vyráběn ve 3dveřové příměstské verzi nebo ve 3 a 4dveřové městské verzi. Díky malým kolům má nízkou nástupní výšku a velkou kapacitu pro cestující. Očekává se, že sólová verze tohoto typu bude představena ve druhé polovině roku 2022 jako Econell 12 Next.
Motory E-Stage NEF Euro 6 dodává do nových autobusů FPT, jako klíčový partner Kravtex, doplněny jsou automatickou převodovkou ZF EcoLife 2. Integrovaný palubní elektronický systém Credobus Econell 18 Next je propojen s virtuální palubní deskou, elektronickou parkovací brzda a senzor deště a světla. K vybavení patří USB nabíječky, ultraširoké informační monitory pro cestující - předváděcí vůz je vybaven 29palcovým LCD displejem Bustec, Full LED osvětlení a antivirová klimatizace, která snižuje riziko nákazy koronavirem.
Kravtex čeká zájem o tento autobus jak z Maďarska, tak i okolních zemí. Podle vyjádření má být ve srovnání s jinými výrobci výhodnější ve všech nákladových faktorech, včetně pořizovací ceny.
Zdroj a foto: Kravtex-Kühne