Alexander Dennis oficiálně představil novou generaci bateriového elektrického dvoupodlažního Enviro400EV postaveného podle specifikace Transport for London (TfL). Poskytuje 14letou zárukou na baterii.
Alexander Dennis oficiálně představil novou generaci bateriového elektrického dvoupodlažního Enviro400EV postaveného podle specifikace Transport for London (TfL). Poskytuje 14letou zárukou na baterii.
Nové londýnské Enviro400EV je standardně vybavené bateriemi s kapacitou 472 kWh, na které výrobce poskytuje záruku 14 let nebo 1 milion km, podle toho, co nastane za běžných provozních podmínek dříve. To umožňuje autobusu s nulovými emisemi pokrýt dvě po sobě jdoucí sedmileté smlouvy bez nutnosti výměny baterie, což přispívá k nízkým celkovým nákladům na vlastnictví.
Za nižší cenu je k dispozici také varianta s kapacitou baterie 354 kWh. Při analýze tras a rozsáhlých testech se podle ADL ukázalo, že 99 % tras v Londýně lze obsloužit s 472 kWh baterií.
Baterie lze plně nabít za pouhé tři hodiny pomocí DC konektoru nebo ještě rychleji pomocí volitelných lišt pro pantografy na střeše. Energie z baterií pohání Enviro400EV prostřednictvím výkonné verze Voith Electrical Drive System, která prokázala špičkovou účinnost ve své třídě pouhých 0,67 kWh/km v rámci britského autobusového cyklu v certifikaci autobusů s nulovými emisemi Zemo Partnership, čímž se zvyšuje dostupný dojezd a přispívá k dlouhé životnosti systému.
Enviro400EV nové generace pro Londýn je dlouhý 10,5 m, s kratším rozvorem náprav, který napomáhá manévrovatelnosti v hustém provozu hlavního města a poskytuje mu malý poloměr otáčení 10,1 m. Má standardní vnitřní uspořádání TfL s prostorem pro invalidní vozíky přístupným přes elektrickou rampu u středových dveří. Pojme 62 cestujících na sedadlech s vysokými opěradly, přičemž zadní řady na obou palubách jsou sníženy na čtyři sedadla pro zvýšení pohodlí cestujících. Celková kapacita je až 87 cestujících s 472kWh baterií nebo až 96 cestujících s 354kWh baterií.
Nedávno TfL prostřednictvím dopravce Arriva objednala pro Londýn 51 elektrických double deckerů Volvo BZL. Svůj elektrický dvoupodlažní autobus s bateriemi pro hlavní město Spojeného království vyrobila také čínská BYD.
Podle cíle Londýna mohou po roce 2034 jezdit v britském hlavním městě pouze autobusy s nulovými emisemi.