Nový dopravní terminál ve Frýdlantě nad Ostravicí
Ve Frýdlantě nad Ostravicí proběhla rekonstrukce autobusového nádraží včetně úprav přednádražního prostoru. Foto KODIS

V Moravskoslezském kraji je otevřen letos druhý zrekonstuovaný terminál. Po Havířově využívají cestující nově upravený prostor mezi vlakovým a autobusovým nádražím ve Frýdlantě.
Reklama
V Moravskoslezském kraji je otevřen letos druhý zrekonstuovaný terminál. Po Havířově využívají cestující nově upravený prostor mezi vlakovým a autobusovým nádražím ve Frýdlantě.
Výstavba nových nebo modernizace stávajících terminálů veřejné dopravy v Moravskoslezském kraji nepolevila ani v současné době komplikované protipandemickými opařeními nejrůznějšího druhu.
30. dubna byl slavnostně otevřen nový dopravní terminál ve Frýdlantě nad Ostravicí.

Letos se jedná již o druhý rekonstruovaný dopravní terminál v Moravskoslezském kraji, o tři měsíce dříve, 5. února 2021 byl slavnostně předán do užívání podobný, ale samozřejmě větší, terminál před havířovským nádražím, které samo prochází zásadní rekonstrukcí. Zařízení je vybaveno vším, co je v současné době samozřejmostí, tj. elektronickým informačním systémem napojeným na dispečink ODIS, bezbariérovými nástupišti a úplným zastřešením.

Ve Frýdlantě nad Ostravicí proběhla rekonstrukce autobusového nádraží včetně úprav přednádražního prostoru. Toto podhorské město je důležitým dopravním uzlem, prochází jím frekventovaná trať z Ostravy přes Frýdek-Místek do Frenštátu pod Radhoštěm a dále do Valašského Meziříčí, vychází z něj turisticky velmi atraktivní trať na Ostravici a od nádraží vyjíždí řada autobusových linek do dalších beskydských lokalit, kam dráha nevede. Donedávna odjížděly autobusy z nedaleké nevábné plochy, kde jediným moderním prvkem byla elektronická informační tabule s aktuálními odjezdy autobusů a vlaků. Toto však již neplatí.

Od jara loňského roku probíhala realizace výstavby dopravního terminálu v prostoru mezi stávajícím vlakovým a autobusovým nádražím. Cílem této akce bylo především zajištění větší bezpečnosti cestujících v bezprostřední blízkosti obou nádraží, zkrácení přestupní vzdálenosti mezi vlaky a autobusy, využití zanedbaných zpevněných ploch k parkování a celkové zkulturnění daného prostoru výsadbou stromů a okrasné zeleně.

V rámci dopravního terminálu vzniklo celkem pět bezbariérových nástupišť pro autobusy s moderními přístřešky a osvětlením. K novým zastávkám byla rovněž přemístěna elektronická informační tabule.

Součástí stavby byla i úprava zpevněných ploch v přednádražním prostoru s odstavným pruhem pro vozidla taxi, místo pro krátkodobé odstavení vozidel a parkoviště pro 93 vozidel. Součástí parkoviště bude zanedlouho i rychlodobíjecí stanice pro elektromobily, kterou budou moci využít 2 vozidla současně.

Celkové způsobilé předpokládané náklady projektu činily cca 47 mil. Kč, které z 90 % byly pokryty dotací.

Ještě letos se Frýdlant nad Ostravicí dočká novinky i v železniční dopravě, od prosincových změn jízdních řádů budou letité soupravy osobních vozů nahrazeny novými dvoupodlažními jednotkami, které přinesou významné zvýšení komfortu cestování.

KODIS



Nový dopravní terminál ve Frýdlantě nad Ostravicí
K novým zastávkám byl přemístěn informační panel Bustec. Foto KODIS
Nový dopravní terminál ve Frýdlantě nad Ostravicí
5. února 2021 byl slavnostně předán do užívání terminál před havířovským nádražím. Foto KODIS
Nový dopravní terminál ve Frýdlantě nad Ostravicí