Ve Frýdlantě nad Ostravicí proběhla rekonstrukce autobusového nádraží včetně úprav přednádražního prostoru. Foto KODIS
V Moravskoslezském kraji je otevřen letos druhý zrekonstuovaný terminál. Po Havířově využívají cestující nově upravený prostor mezi vlakovým a autobusovým nádražím ve Frýdlantě.
V Moravskoslezském kraji je otevřen letos druhý zrekonstuovaný terminál. Po Havířově využívají cestující nově upravený prostor mezi vlakovým a autobusovým nádražím ve Frýdlantě.
Výstavba nových nebo modernizace stávajících terminálů veřejné dopravy v Moravskoslezském kraji nepolevila ani v současné době komplikované protipandemickými opařeními nejrůznějšího druhu.
30. dubna byl slavnostně otevřen nový dopravní terminál ve Frýdlantě nad Ostravicí.
Letos se jedná již o druhý rekonstruovaný dopravní terminál v Moravskoslezském kraji, o tři měsíce dříve, 5. února 2021 byl slavnostně předán do užívání podobný, ale samozřejmě větší, terminál před havířovským nádražím, které samo prochází zásadní rekonstrukcí. Zařízení je vybaveno vším, co je v současné době samozřejmostí, tj. elektronickým informačním systémem napojeným na dispečink ODIS, bezbariérovými nástupišti a úplným zastřešením.
Ve Frýdlantě nad Ostravicí proběhla rekonstrukce autobusového nádraží včetně úprav přednádražního prostoru. Toto podhorské město je důležitým dopravním uzlem, prochází jím frekventovaná trať z Ostravy přes Frýdek-Místek do Frenštátu pod Radhoštěm a dále do Valašského Meziříčí, vychází z něj turisticky velmi atraktivní trať na Ostravici a od nádraží vyjíždí řada autobusových linek do dalších beskydských lokalit, kam dráha nevede. Donedávna odjížděly autobusy z nedaleké nevábné plochy, kde jediným moderním prvkem byla elektronická informační tabule s aktuálními odjezdy autobusů a vlaků. Toto však již neplatí.
Od jara loňského roku probíhala realizace výstavby dopravního terminálu v prostoru mezi stávajícím vlakovým a autobusovým nádražím. Cílem této akce bylo především zajištění větší bezpečnosti cestujících v bezprostřední blízkosti obou nádraží, zkrácení přestupní vzdálenosti mezi vlaky a autobusy, využití zanedbaných zpevněných ploch k parkování a celkové zkulturnění daného prostoru výsadbou stromů a okrasné zeleně.
V rámci dopravního terminálu vzniklo celkem pět bezbariérových nástupišť pro autobusy s moderními přístřešky a osvětlením. K novým zastávkám byla rovněž přemístěna elektronická informační tabule.
Součástí stavby byla i úprava zpevněných ploch v přednádražním prostoru s odstavným pruhem pro vozidla taxi, místo pro krátkodobé odstavení vozidel a parkoviště pro 93 vozidel. Součástí parkoviště bude zanedlouho i rychlodobíjecí stanice pro elektromobily, kterou budou moci využít 2 vozidla současně.
Celkové způsobilé předpokládané náklady projektu činily cca 47 mil. Kč, které z 90 % byly pokryty dotací.
Ještě letos se Frýdlant nad Ostravicí dočká novinky i v železniční dopravě, od prosincových změn jízdních řádů budou letité soupravy osobních vozů nahrazeny novými dvoupodlažními jednotkami, které přinesou významné zvýšení komfortu cestování.
KODIS
K novým zastávkám byl přemístěn informační panel Bustec. Foto KODIS
5. února 2021 byl slavnostně předán do užívání terminál před havířovským nádražím. Foto KODIS