
8.1.2010 © Jan Rác
vyfotografoval a informace o něm poskytl Jan Rác.
vyfotografoval a informace o něm poskytl Jan Rác.
V červnu 2009 DP Chomutova a Jirkova (DPCHJ) vyhlásil
výběrové řízení (VŘ) na jeden nízkopodlažní kloubový trolejbus do délky 18 metrů.
16.10.2009 bylo zveřejněno, že vítězem VŘ se stala
společnost ŠKODA ELECTRIC a.s., která dodá svůj výrobek Škoda 25TrBT. 8.12.2009 dorazil trolejbus do DP Chomutova a Jirkova. Po
předání vozu proběhl zácvik řidčů a techniků a administativní a registrační záležitosti. Jelikož
probíhá program DPCHJ „Cestujte s námi“, tak v rámci tohoto programu pustilo DPCHJ trolejbus
do provozu 6.1.2010 na lince 33, kde jezdil několik spojů zdarma (http://www.dpchj.cz/clanek.php?
id=162). O jízdy s novým vozem byl zájem a budil pozornost. Prozatím byl nasazen na páteřní
linku 33, která začíná na Autobusovém nádraží v Jirkově a končí na Poliklinice v Chomutově,
přitom jede přes několik jirkovských a chomutovských sídlišť a centrem Chomutova. Trolejbus se
bude objevovat především na této lince, o kterou se bude dělit s trolejbusy Škoda 15Tr a trolejbusy
Solaris Trollino 12AC III, které DPCHJ zakoupilo v roce 2006 v počtu 5 kusů (ev.č. 101 až 105) s
pomocí financí EU.
• Hmotnost prázdného vozu: 17,7 t (bez dieselagregátu)
• Místa celkem: 150
• k sezení: 40
• ke stání: 110
• Výkon motoru: 240 kW
• Max. rychlost: 65 km/h
(zdroj: Wikipedie: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_25Tr_Irisbus )
Bílý trolejbus ev.č. 26 v karosérii Citelis B1 byl vyroben v roce 2009. Je vybaven manuálním stahováním sběračů, manuální výklopnou plošinou pro vozíčkáře, klimatizací prostoru pro řidiče a infopanely firmy BUSE.
Technické údaje Škody 25TrBT ev.č. 026
• Délka: 17,8 m/Šířka: 2,5 m/Výška: 3,58 m• Hmotnost prázdného vozu: 17,7 t (bez dieselagregátu)
• Místa celkem: 150
• k sezení: 40
• ke stání: 110
• Výkon motoru: 240 kW
• Max. rychlost: 65 km/h
(zdroj: Wikipedie: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_25Tr_Irisbus )
Bílý trolejbus ev.č. 26 v karosérii Citelis B1 byl vyroben v roce 2009. Je vybaven manuálním stahováním sběračů, manuální výklopnou plošinou pro vozíčkáře, klimatizací prostoru pro řidiče a infopanely firmy BUSE.

6.1.2010 © Jan Rác

6.1.2010 © Jan Rác