
7.12.2009 proběhlo slavnostní předání autobusu na Hradčanském náměstí před Pražským hradem.
7.12.2009 proběhlo slavnostní předání autobusu na Hradčanském náměstí před Pražským hradem.
Slavnostní předání autobusu za účasti zástupců Hradní stráže v čele s velitelem Hradní stráže Radimem Studeným a zástupců společnosti Volvo s generálním ředitelem Volvo Truck Czech Sven-Åke Brinkem a Radko Mandou, manžerem divize autobusů. Přítomni byli i oba řidiči, kteří prošli zaškolením již v pátek 4.12.2009 v prostorách Volvo Truck Centra v Čestlicích.
Z TZ Volvo Truck Czech s.r.o. 10. prosince 2009
Hradní stráž České republiky je zvláštní vojenská jednotka, která slouží k ochraně sídla prezidenta České republiky. Zúčastňuje se také všech slavnostních akcí, uvítání zahraničních delegací a jiných významných státních událostí. Úzce spolupracuje s obdobnými jednotkami různých evropských států.Po slavnostním předání proběhlo kompletní technické převzetí autobusu. Součástí předávky byla i zkušební jízda.
Technická specifikace vozidla |
---|
Volvo 9700, délka 12,3 m, výška 3,6 m |
Podvozek: Volvo B9700, nerezová ocel 3CR12, rozvor 6700 mm. |
Motor: Motor DH12E, 420 hp/309 kW při 1700 ot./min., 2000 N.m při 1200 ot./min., EURO 5, systém SCR - vstřikování AdBlue do výfukového potrubí. Palivová nádrž 600 litrů, nádrž na AdBlue 60 litrů |
Převodové ústrojí: Automatizovaná převodovka I-Shift, 12 stupňů vpřed + 4 vzad, zadní náprava RS1364HV s koncovým převodem 2,85:1. Maximální rychlost 122 km/h. |
Brzdy, pérování, kola: Nezávislé odpružení přední nápravy s velkým úhlem řízení a malým poloměrem zatáčení. ECS – elektronicky ovládané odpružení umožňující regulaci výšky a naklápění (kneeling). Brzdová soustava s EBS, ESP, ABS s ASR/TCS, kotoučové brzdy, pružinová parkovací brzda na obě nápravy. Retardér VR 3250. Hydraulické servořízení, pérování listovými pery na obou nápravách, maximální zatížení náprav 7,1t přední náprava a 12 t zadní. Pneumatiky bezdušové Michelin XZA rozměr 295/80 R22,5 |
Elektrická výbava: Napětí 24V 2 baterie zapojené do série, kapacita 220 Ah Alternátor 3 x 110A Bosch |
Kabina: Ocelový rám - převážně nerez ocel R66 Počet sedadel 49 + 1 + 1 |
Sedadla: Řidič – vzduchem odpružená luxusní ISRI s tříbodovým bezpečnostním pásem Cestující – 49 nastavitelných sedadel Carrus Ts-2000, vysouvatelné do uličky, sklopné loketní opěrky, sklopné nožní opěrky, bezpečnostní pásy na každém sedadle. Průvodce – Nastavitelná s tříbodovým pásem |
2 dveře – vpředu a uprostřed, otvírání ven |
Okna: Přední – z jednoho kusu vlepené do karoserie Stranová – dvojitá tónovaná zalepená do rámu karoserie |
Topení a ventilace: Sutrack AC313.24 s topením. Prostor pro cestující – radiátorové 2 trubkové. Nezávislé – Webasto typ Thermo 300. Samostatný topný článek u řidiče na levé straně, model Purmo s termostatem. Střešní ventilace nucená 1tryska/cestující a výdechy do chodbičky. Centrální ovládání systémem Viper 2000 |
Audio systém Bus 2000 s CD a DVD. 1 x 17” obrazovka vpředu a 1 x 14” obrazovka u prostředních dveří |
Standardní sklolaminátová toaleta se splachováním a pneumatickým ovládáním vypouštění. |
Kávovar Café perfekt, lednice 55 litrů před předními dveřmi. |
Prostor pro spaní pro řidiče před zadní nápravou, čalouněný včetně matrace, osvětlení, topného tělesa a výdechu klimatizace, telefon pro spojení s řidičem |
Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka |
Osvětlení denní a parkovací/obrysové – LED diody. Hlavní světla xenonová. Osvětlení stropu v chodbičce, samostatná bodová světla pro cestující, řidiče a spolujezdce. Noční osvětlení |
Délka: 12300 mm. Šířka: 2550 mm. Výška: 3610 mm (včetně jednotky klimatizace) |
Celková hmotnost: 18 000 kg |
Omezovač rychlosti 100 km/h |



