RegioJet, největší dopravce na nedotovaných autobusových a vlakových linkách přichází se zásadní novinkou v oblasti služeb pro zákazníky. Na vnitrostátních a mezinárodních autobusových a vlakových linkách začne od zítřka - pátku 15. září 2017 cestujícím plošně garantovat včasnost příjezdu do výstupní stanice. Pokud bude mít spoj zpoždění nad stanovený rozsah minut, budou mít cestující automaticky nárok na kompenzaci – a to i v případě, že vina za zpoždění nebude na straně dopravce. Cestující dostane kompenzaci automaticky – v co nejkratším možném termínu, aniž by musel o cokoli žádat nebo něco vyplňovat.
„Jsme český dopravce, který nejlépe rozumí českému zákazníkovi, a snažíme se mu nabízet úplně nové typy služeb. Rozhodli jsme se vzít na sebe plnou zodpovědnost za případná zpoždění a včasný příjezd našich cestujících. Pokud bude spoj zpožděn – a to bez ohledu na příčinu zpoždění, vrátíme cestujícím podle délky zpoždění část nebo i 100 % jízdného,“ říká Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet, a dodává: „Nechceme, aby riziko zpoždění zůstalo na zákazníkovi jen proto, že to je jaksi součást života, se kterou by měl počítat. Připadá nám fér, že toto riziko poneseme my.“
Garance včasného příjezdu ze strany dopravce a systém plošných kompenzací bez ohledu na zavinění je zejména ve vnitrostátní autobusové dopravě unikátní jak v České republice a na Slovensku, tak i v dalších evropských zemí. Navazujeme na další úpravy cen a služeb, které RegioJet představil v měsíci srpnu. Současně dopravce startuje silnou komunikační kampaň se sloganem „Včas, nebo levněji“ a podtitulkem – „Máme rádi Česko“.
Nový systém kompenzací, který vstoupí v platnost 15. září, bude mít následující parametry:
• Nárok na kompenzace mají cestující automaticky i při zpoždění, jehož příčiny dopravce nemohl ovlivnit (např. zácpa na dálnici, meteorologické podmínky, stržené trakční vedení na železnici.....).
• Kompenzace se týkají jak autobusových, tak dálkových vlakových spojů RegioJet – ve vnitrostátní i mezinárodní dopravě na území České republiky, ale i dalších států, jako jsou Slovensko, či Spolková republika Německo.
• Podle trasy a délky zpoždění budou mít cestující nárok na kompenzaci až do výše 100 % jízdného.
• Vyplacení kompenzací proběhne automaticky na konto jízdenky zákazníka. Ten nemusí o nic žádat, nic vyplňovat a peníze si mohou buď vyzvednout, nebo je použít pro nákup jízdenky na další cestu.
• Výše kompenzací jsou rozděleny podle délky linek a zpoždění a také podle toho jestli zpoždění vzniklo ze zavinění dopravce nebo mimo něj. V obou případech mají cestující nárok na kompenzaci až do výše 100 % (viz detailní rozdělení v tabulce kompenzací)
Vzorový příklad uplatnění kompenzace pro autobusovou linku Praha – Liberec
1) V případě, že zpoždění nevzniklo z viny dopravce (například nehoda na dálnici, nepříznivé počasí apod.)
• 25 % ceny jízdného při zpoždění v rozsahu 31 – 90 minut
• 100 % ceny jízdného při zpoždění v rozsahu 91 a více minut
2) V případě, že zpoždění vzniklo ze zavinění dopravce (například porucha autobusu, apod.)
• 50 % ceny jízdného při zpoždění 31 – 60 minut
• 100 % ceny jízdného při zpoždění 61 a více minut
Při dosažení délky zpoždění personál automaticky informuje cestující o tom, že jim byla načtena příslušná kompenzace, cestující nemusí nic hlídat, vyplňovat a o nic žádat. Vrácené peníze si může vybrat nebo je použít na nákup další jízdenky – záleží čistě na jeho rozhodnutí.
Podobně – v závislosti na délce jednotlivých linek a zpoždění je systém kompenzací nastaven u všech ostatních autobusových a dálkových vlakových linek RegioJet v ČR, na Slovensku a v dalších zemích.
RegioJet, poskytuje největší rozsah služeb a spojení na dálkových linkách v České republice,
„Snažíme se, abychom dlouhodobě byli pro zákazníky jedničkou s největším rozsahem služeb a spojení za nejvýhodnější ceny. Český zákazník je náročný a RegioJet si vybírá právě díky zákaznickému servisu, na který se může spolehnout i v případě, že se stane nějaká mimořádnost. Zde patří jako samozřejmosti i zákaznické centrum v češtině fungující 24 hodin denně,“ říká Marcela Hamříková, obchodní ředitelka autobusové dopravy RegioJet.
V srpnu RegioJet představil na 6 autobusových linkách nové nižší ceny a rozšířil některé další služby, jako například možnost bezplatně stornovat jízdenku až do 15 minut před odjezdem. Kromě toho RegioJet v rámci ceny jízdenky nabízí automaticky další služby, jako jsou nápoje zdarma, rezervace na konkrétní místo, připojení k internetu zdarma, sledování filmů a dalšího zábavního a informačního obsahu nebo denní tisk. Na naprosté většině linek a spojů jsou zákazníci obsluhování palubním personálem, který společně s nonstop zákaznickou linkou zajišťují aktivní informační a zákaznický servis.
Zdroj: RegioJet