Foto Škoda
kompletované a testované v Plzni začaly svůj provoz v italské Bologni.
kompletované a testované v Plzni začaly svůj provoz v italské Bologni.
Bologna/Plzeň, 2. 2. 2016 – Nové trolejbusy, na jejichž výrobě se významně podílela společnost Škoda Electric, začaly na začátku února sloužit v italské Bologni. Tamní dopravní podnik bude moci nasadit celkem 49 nových vozidel, jejichž finálním dodavatelem je společnost Iveco France.
„Škoda Electric pro trolejbusy vyráběla elektrovýzbroj a zajišťovala kompletní montáž ve svém plzeňském podniku. V Plzni se také uskutečnila i část testování a homologačních prací. Hodnota kontraktu pro Škodu Electric se pohybovala na úrovni více než 400 milionů korun,“ říká Petr Kasenčák, vedoucí obchodního útvaru Škoda Electric.
Vozidlo pro Bolognu je osmnáctimetrový kloubový trolejbus na bázi karosérie Iveco Crealis Neo, který je vybaven optickým naváděcím systémem pro usnadnění ovládání vozu pří zajíždění do zastávek. V rámci tohoto projektu je unikátní premiéra dodávky diesel elektrického agregátu pro nezávislý pojezd splňující nejnovější emisní normy EURO 6. Toto zařízení o výkonu 100kW je součástí dodávky. Vozy také disponují klimatizaci salónu pro cestující.
„Bologna je jeden z největších provozovatelů trolejbusů v Itálii, v současnosti jich provozuje více než pět desítek a dochází k rozšiřování systému trolejbusové dopravy. Celý italský trh je pro nás velice zajímavý, celkem v patnácti městech trolejbusy slouží a řada dopravních podniků se chystá obnovovat svůj vozový park či stavět nové trolejbusové linky. Díky úspěšným lokálním zakázkám, jako jsou projekty právě pro Bolognu, ale i pro Řím nebo Cagliari, bychom rádi uspěli i v dalších městech v Itálii,“ dodává Petr Kasenčák.
Z TZ Škoda
„Škoda Electric pro trolejbusy vyráběla elektrovýzbroj a zajišťovala kompletní montáž ve svém plzeňském podniku. V Plzni se také uskutečnila i část testování a homologačních prací. Hodnota kontraktu pro Škodu Electric se pohybovala na úrovni více než 400 milionů korun,“ říká Petr Kasenčák, vedoucí obchodního útvaru Škoda Electric.
Vozidlo pro Bolognu je osmnáctimetrový kloubový trolejbus na bázi karosérie Iveco Crealis Neo, který je vybaven optickým naváděcím systémem pro usnadnění ovládání vozu pří zajíždění do zastávek. V rámci tohoto projektu je unikátní premiéra dodávky diesel elektrického agregátu pro nezávislý pojezd splňující nejnovější emisní normy EURO 6. Toto zařízení o výkonu 100kW je součástí dodávky. Vozy také disponují klimatizaci salónu pro cestující.
„Bologna je jeden z největších provozovatelů trolejbusů v Itálii, v současnosti jich provozuje více než pět desítek a dochází k rozšiřování systému trolejbusové dopravy. Celý italský trh je pro nás velice zajímavý, celkem v patnácti městech trolejbusy slouží a řada dopravních podniků se chystá obnovovat svůj vozový park či stavět nové trolejbusové linky. Díky úspěšným lokálním zakázkám, jako jsou projekty právě pro Bolognu, ale i pro Řím nebo Cagliari, bychom rádi uspěli i v dalších městech v Itálii,“ dodává Petr Kasenčák.
Z TZ Škoda
Plzeň 3/2014 © BUSportál
Plzeň 7/2014 © BUSportál