Nové řešení trolejového vedení na klíčové křižovatce pro spojení s novým depem
16., 23. a 24.8.2015. Foto PMDP

je moderní a úsporné. Na základě požadavku „dopraváků“ vyrostla v Plzni jedna z největších trolejových křižovatek v České republice.
je moderní a úsporné. Na základě požadavku „dopraváků“ vyrostla v Plzni jedna z největších trolejových křižovatek v České republice.
Stěhování plzeňských autobusů a trolejbusů do nového depa na Karlově si vyžádalo rozsáhlé úpravy trolejového vedení v křižovatce Borská – Němejcova. Po dokončení Borské ulice a propojení s ulicí U Trati umožní nová konfigurace výhybek této křižovatky uspořit až 6.600 km ročně. (BUSportál: Se stěhováním depa z centra Plzně nepochybně prvotně došlo k nárůstu najetých kilometrů).

Realizace se ujaly Plzeňské městské dopravní podniky, a.s. (PMDP) ve spolupráci se společností Elektroline. Křižovatka je osazena šesti sestavami dálkově řízených elektrických rozbočovacích výhybek, šesti páry sjezdových výhybek a 12 sestavami trolejbusových křížení. Rozbočovací výhybky jsou osazeny identifikačním systémem VETRA, který umožňuje automatické ovládání výhybek z palubního počítače trolejbusu. Výhybky i křížení jsou v tahovém provedení. Nové řešení nyní každému trolejbusu automaticky staví dopravní cestu podle linky, kterou ten den jezdí. Zjednodušila tak i práce řidiče, který nyní pouze sleduje signalizaci polohy výhybek, zda je výhybka ve správné poloze.

Z TZ PMDP

Nové řešení trolejového vedení na klíčové křižovatce pro spojení s novým depem
Nové vedení na křižovatce © BUSportál
Nové řešení trolejového vedení na klíčové křižovatce pro spojení s novým depem
Nové vedení na křižovatce © BUSportál
Nové řešení trolejového vedení na klíčové křižovatce pro spojení s novým depem
Nové vedení na křižovatce © BUSportál
Nové řešení trolejového vedení na klíčové křižovatce pro spojení s novým depem
Nové vedení na křižovatce © BUSportál
Nové řešení trolejového vedení na klíčové křižovatce pro spojení s novým depem
Nové vedení na křižovatce © BUSportál
Nové řešení trolejového vedení na klíčové křižovatce pro spojení s novým depem
Odbočení z Borské ulice do depa Karlov © BUSportál