Kloubové autobusy Otokar pro Bratislavu. Foto DPB
Dopravní podnik Bratislava dnes slavnostně přivítal první kloubové autobusy Otokar KENT C. Jde o jeden z největších nákupů v historii.
Dopravní podnik Bratislava dnes slavnostně přivítal první kloubové autobusy Otokar KENT C. Jde o jeden z největších nákupů v historii.
Dopravní podnik Bratislava (DPB) v pátek 17. prosinci vítal první várku nových autobusů značky Otokar. Všech sedmdesát přijede postupně a nahradí nejstarší vozidla ve flotile DPB, zejména třicetileté autobusy značky Karosa.
Osmnáctimetrové autobusy Otokar KENT C jsou určeny zejména pro linky, kde je zapotřebí vyšší kapacita. Nákup sedmdesáti nových autobusů byl v rámci bratislavské veřejné dopravy jeden z největších.
Vozidla se vyrábějí v Turecku, technické komponenty ale pocházející z Německa, upozorňuje DPB. Výkonný dieselový motor DAF splňuje nejpřísnější emisní normu EURO 6D a automatická 6-stupňová převodovka je značky ZF.
Proces výroby autobusů kontrolovali zaměstnanci divize autobusů, oboru techniky a dopravy a oddělení informačních systémů. „Naším hlavním požadavkem při výrobě vozidel bylo zajistit co největší pohodlí a bezpečí nejen cestujícím, ale také řidičům, kteří jistě ocení výborné jízdní vlastnosti a funkcionalitu nových autobusů. Jsem rád, že nová vozidla již brzy zařadíme do provozu a zvýšíme tak kvalitu cestování veřejnou dopravou v hlavním městě. Podařilo se nám vysoutěžit historicky nejlepší cenu za kloubový vůz, tedy 254 950 Eur, a ušetřili jsme pět milionů Eur. Tyto prostředky jsme již postupně reinvestovali do pracovního prostředí zaměstnanců dopravního podniku,“ řekl při představení nových vozů Martin Rybanský, předseda představenstva DPB.
Nízkopodlažní autobusy splňují všechny kvalitativní standardy, které DPB nastavil již při koupi předchozích vozů. Cestujícím nabídnou moderní interiér s třiceti devíti sedadly v hygienickém koženkovém provedení a sedadly vyhrazenými pro cestující se sníženou pohyblivostí. V přední i zadní části vozu jsou dva prostory pro dětský kočárek, invalidní vozík a kolo.
K dispozici budou USB nabíječky, WIFI, kamerový systém a systém pro automatické počítání cestujících. Moderní informační systém, který do Bratislavy dodává česká společnost BUSE, poskytne cestujícím aktuální dopravní informace. Řidiči budou mít prostornou kabinu s ergonomickým sedadlem, chladničkou a samostatnou klimatizací.
DPB v poslední době uzavřel zakázky na nákup čtyřiceti nových tramvají, elektrických autobusů s palivovými články, dvoukloubových a dvoučlánkových trolejbusů a dvanáctimetrových dieselových autobusů.
Osmnáctimetrové autobusy Otokar KENT C jsou určeny zejména pro linky, kde je zapotřebí vyšší kapacita. Nákup sedmdesáti nových autobusů byl v rámci bratislavské veřejné dopravy jeden z největších.
Vozidla se vyrábějí v Turecku, technické komponenty ale pocházející z Německa, upozorňuje DPB. Výkonný dieselový motor DAF splňuje nejpřísnější emisní normu EURO 6D a automatická 6-stupňová převodovka je značky ZF.
Proces výroby autobusů kontrolovali zaměstnanci divize autobusů, oboru techniky a dopravy a oddělení informačních systémů. „Naším hlavním požadavkem při výrobě vozidel bylo zajistit co největší pohodlí a bezpečí nejen cestujícím, ale také řidičům, kteří jistě ocení výborné jízdní vlastnosti a funkcionalitu nových autobusů. Jsem rád, že nová vozidla již brzy zařadíme do provozu a zvýšíme tak kvalitu cestování veřejnou dopravou v hlavním městě. Podařilo se nám vysoutěžit historicky nejlepší cenu za kloubový vůz, tedy 254 950 Eur, a ušetřili jsme pět milionů Eur. Tyto prostředky jsme již postupně reinvestovali do pracovního prostředí zaměstnanců dopravního podniku,“ řekl při představení nových vozů Martin Rybanský, předseda představenstva DPB.
Nízkopodlažní autobusy splňují všechny kvalitativní standardy, které DPB nastavil již při koupi předchozích vozů. Cestujícím nabídnou moderní interiér s třiceti devíti sedadly v hygienickém koženkovém provedení a sedadly vyhrazenými pro cestující se sníženou pohyblivostí. V přední i zadní části vozu jsou dva prostory pro dětský kočárek, invalidní vozík a kolo.
K dispozici budou USB nabíječky, WIFI, kamerový systém a systém pro automatické počítání cestujících. Moderní informační systém, který do Bratislavy dodává česká společnost BUSE, poskytne cestujícím aktuální dopravní informace. Řidiči budou mít prostornou kabinu s ergonomickým sedadlem, chladničkou a samostatnou klimatizací.
DPB v poslední době uzavřel zakázky na nákup čtyřiceti nových tramvají, elektrických autobusů s palivovými články, dvoukloubových a dvoučlánkových trolejbusů a dvanáctimetrových dieselových autobusů.
Vozidla MHD v Bratislavě vybavuje informačními panely společnost BUSE.
Přes 18 metrů dlouhé Otokary KENT C pro Bratislavu mají sedadla v koženkovém provedení.
Kabina řidiče s ergonomickým sedadlem, chladničkou a samostatnou klimatizací.