Autobusy Iveco Crossway v modré barvě pro meziměstské linky v Toskánsku. Foto Autolinee Toscane
Autobusy značky IVECO vyrobené ve Vysokém Mýtě modernizují veřejnou dopravu v krásné oblasti Itálie. Nahradí až 15 let staré vozy společnosti Autolinee Toscane v provinciích Lucca, Pisa, Livorno a MassaCarrara.
Autobusy značky IVECO vyrobené ve Vysokém Mýtě modernizují veřejnou dopravu v krásné oblasti Itálie. Nahradí až 15 let staré vozy společnosti Autolinee Toscane v provinciích Lucca, Pisa, Livorno a MassaCarrara.
Společnost Autolinee Toscane (AT), se sídlem v Borgo San Lorenzo, spadající pod francouzský koncern RATP Dev, jediný provozovatel regionální autobusové dopravy v provinciích Florencie, Lucca, Pisa, Livorno a MassaCarrara v Toskánsku, představila nové autobusy od IVECO BUS ve svém depu ve městě Lucca 20. července.
V letošním roce a na začátku příštího postupně uvede do provozu 223 nových autobusů s vlastní investicí přibližně 40 milionů Eur. Dalších 137 pořídí jménem kraje a samospráv z prostředků Národního strategického plánu udržitelné mobility a PNRR (Národní plán obnovy a odolnosti).
S novými autobusy do regionu přijíždí i nový design, nebesky modrá barva s bílým logem pro příměstskou dopravu, a pro městskou v bílé barvě.
Autolinee Toscane uvádí na silnice v provinciích svého severního departementu tři modely nových autobusů IVECO BUS:
8metrový, který již jezdí na linkách menších měst v pohoří Lucca a Garfagnana, kde jsou užší silnice. Patnáct 12metrových autobusů Crossway Line pro meziměstský provoz a 26 autobusů o délce 10 metrů, které budou uvedeny do provozu na konci léta se začátkem nového školního roku.
„Náš investiční plán na nové autobusy nekončí,“ uvedl Gianni Bechelli, prezident Autolinee Toscane. "Tato nová vozidla, která jsou již plně funkční a zlepšují kvalitu cestování mezi malými městy, vesnicemi i velkými městy, patří mezi více než 200 nakoupených nových autobusů, které budou nasazeny na silnice v letech 2022 až 2023. Toskánsko má průměrné stáří autobusů 12 let, zatímco EU jen 7 let. Nové autobusy znamenají zlepšení služeb a kvality dopravy, ale i její zefektivnění." Původní autobusy "zdědila" AT od předchozích provozovatelů.
Iveco Crossway Line Euro VI jsou 12 metrů dlouhá, pro 80 cestujících, 49 sedadel je polohovatelných s loketní opěrkou, 2 jsou sklopná a 1 pro zdravotně postižené. Sedadla mají "antivandalskou" úpravu. Vozy jsou vybavené klimatizací a v souladu s místními směrnicemi pro Covid – dávkovači gelu, informacemi a značením. Jsou přístupné osobám na invalidním vozíku - mají elektrickou plošinu Braun a speciální prostor pro bezpečné cestování.
V letošním roce a na začátku příštího postupně uvede do provozu 223 nových autobusů s vlastní investicí přibližně 40 milionů Eur. Dalších 137 pořídí jménem kraje a samospráv z prostředků Národního strategického plánu udržitelné mobility a PNRR (Národní plán obnovy a odolnosti).
S novými autobusy do regionu přijíždí i nový design, nebesky modrá barva s bílým logem pro příměstskou dopravu, a pro městskou v bílé barvě.
Autolinee Toscane uvádí na silnice v provinciích svého severního departementu tři modely nových autobusů IVECO BUS:
8metrový, který již jezdí na linkách menších měst v pohoří Lucca a Garfagnana, kde jsou užší silnice. Patnáct 12metrových autobusů Crossway Line pro meziměstský provoz a 26 autobusů o délce 10 metrů, které budou uvedeny do provozu na konci léta se začátkem nového školního roku.
„Náš investiční plán na nové autobusy nekončí,“ uvedl Gianni Bechelli, prezident Autolinee Toscane. "Tato nová vozidla, která jsou již plně funkční a zlepšují kvalitu cestování mezi malými městy, vesnicemi i velkými městy, patří mezi více než 200 nakoupených nových autobusů, které budou nasazeny na silnice v letech 2022 až 2023. Toskánsko má průměrné stáří autobusů 12 let, zatímco EU jen 7 let. Nové autobusy znamenají zlepšení služeb a kvality dopravy, ale i její zefektivnění." Původní autobusy "zdědila" AT od předchozích provozovatelů.
Iveco Crossway Line Euro VI jsou 12 metrů dlouhá, pro 80 cestujících, 49 sedadel je polohovatelných s loketní opěrkou, 2 jsou sklopná a 1 pro zdravotně postižené. Sedadla mají "antivandalskou" úpravu. Vozy jsou vybavené klimatizací a v souladu s místními směrnicemi pro Covid – dávkovači gelu, informacemi a značením. Jsou přístupné osobám na invalidním vozíku - mají elektrickou plošinu Braun a speciální prostor pro bezpečné cestování.
Oproti velmi starým, až 15letým autobusům, které AT převzala od původních dopravců (celkem přibližně 470 vozů), mají nové autobusy EURO VI značné výhody z hlediska dopadu na životní prostředí. Vynikají také nízkou spotřebou paliva, jehož cena je v tomto období velmi vysoká, a delšími intervaly údržby.
IVECO BUS plánuje pro pokrytí poptávky v Itálii znovu rozjet výrobu autobusů v Apulii. Zaměří se na alternativní pohony. První vozy by mohly sjet z výrobních linek příští rok na jaře.
Iveco Crossway Line pro meziměstské linky v Toskánku. Foto Muoversi in Toscana