
Nobina je prvním dopravcem v Evropě, který uvedl do provozu čínské kloubové elektrické autobusy BYD. Dva 18 metrové autobusy jezdí na nejvytíženějších linkách 31 a 31 E, které ročně přepraví 15 miliónů cestujících, přibližně 50 000 denně. Linky mezi Grorud a Tonsenhagen jsou dlouhé 17 a 24 km.
"Těšíme se, že získáme hodnotné zkušenosti s provozem těchto ekologických a tichých autobusů. Linka 31 je první, na které tento koncept otestujeme. V Nobině jsme velmi potěšeni, že můžeme ve spolupráci se společností Ruter přispět v Oslu s přechodem na zelené autobusy. Je to inovativní přínos pro naše poskytované služby", říká ředitel Nobina Jan Volsdal.
V Norsku testují i jiné elektrické autobusy, na rozdíl od nich však kloubové ebusy BYD nevyužívají příležitostné nabíjení přes pantografy, ale nabíjí se v depu.
"Koncept našeho ebusu jsme představili před více než dvěma roky a jsme potěženi, že vidíme jeho uvedení do provozu", řekl Isbrand Ho, ředitel BYD Europe. "Podmínky v Oslu jsou pro elektrická vozidla náročné, ale věříme, že naše ebusy budou na těchto vytížených linkách a v chladné norské zimě dobře fungovat".
Zdroj: BYD
