New Citaro  - zkušenost řidiče: Cesta po příměstské lince MVV v okolí Mnichova
Odjezd byl od kláštera Fürstenfelder © BUSportál

z Fürstenfelderbrucku do Germeringu kloubovým autobusem New Citaro G 18 m. Fotografie. Specifikace.
z Fürstenfelderbrucku do Germeringu kloubovým autobusem New Citaro G 18 m. Fotografie. Specifikace.
S dvanáctimetrovým standarním New Citarem i jeho kloubovým kolegou jsme se měli možnost seznámit před nedávnem v Mannheimu: např. New Citaro - Nové Citaro: a Na projížďce okolím závodu Mercedes-Benz. Zlaté a stříbrné standardní vozidlo a čokoládově hnědý kloubový autobus byly tentokrát k dispozici novinářům jako řidičům. Využili jsme možnost otestovat dvanáctimetrový vůz na polygonu (podrobněji v dalším chystaném článkus spolu s aspekty nových řešení z prezentace ) a kloubové Citaro v ulicích. Redakce usedala za volant tak dlouhého vozu s velkým respektem, ale dojmy z manévrování s kloubovým autobusem - pokud nepočítáme nedávnou jízdu s CapaCity na letištní ploše vůbec poprvé - jsou příznivé. V porovnání s nedávno testovaným 13 m dvounápravovým autobusem až překvapivě. Jak už je u autobusů pro město a příměsto časté, automatické řazení je prvním, co řidiči pomáhá se soustředit právě na délku vozu. Kloubový autobus je navíc vybaven oproti standardnímu vyšším komfortem odpružení, takže po silnicích doslova pluje. Příjemné je tradičně tlačítko parkovací brzdy s automatickým odblokováním při rozjezdu např. při čekání na semaforech. V novém Citaru sedí řidič výše - kromě toho, že se tím dociluje psychologický efekt pohledu z očí do očí řidič - cestující, je vyšší poloha samozřejmě příjemnější pro rozhled i celkový pocit. Ergonomie kokpitu je jednoduchá, intuitivní a pohodlná. I když Andreas Türk pro redakci připravil ohleduplně trasu s delšími rovnými úseky, nechyběly ani nájezdy a sjezdy a kruhové objezdy, vše zvládnutelné. Kolegové novináři pak projeli vilovou čtvrtí Germeringu po trasách, kde běžně jezdí standardní dvanáctimetrové autobusy MVV. Koordinátora MVV představíme také v samostatném materiálu.
Dagmar Braunová

Úvodní záběry z dvoudenní akce na téma New Citaro v pohybu s novináři
Neoznačené fotografie a technická specifikace - zdroj Daimler.

New Citaro  - zkušenost řidiče: Cesta po příměstské lince MVV v okolí Mnichova
© BUSportál
New Citaro  - zkušenost řidiče: Cesta po příměstské lince MVV v okolí Mnichova
Přejezd do Germeringu. Foto Johannes Mautner Markhof (mmotors.at)
New Citaro  - zkušenost řidiče: Cesta po příměstské lince MVV v okolí Mnichova
Zlaté Citaro před námi © BUSportál
New Citaro  - zkušenost řidiče: Cesta po příměstské lince MVV v okolí Mnichova
© BUSportál
New Citaro  - zkušenost řidiče: Cesta po příměstské lince MVV v okolí Mnichova
Germering - uzel veřejné dopravy
New Citaro  - zkušenost řidiče: Cesta po příměstské lince MVV v okolí Mnichova
Citara se pohybovala po linkách 8xx MVV © BUSportál
New Citaro  - zkušenost řidiče: Cesta po příměstské lince MVV v okolí Mnichova
© BUSportál
New Citaro  - zkušenost řidiče: Cesta po příměstské lince MVV v okolí Mnichova
© BUSportál
New Citaro  - zkušenost řidiče: Cesta po příměstské lince MVV v okolí Mnichova
© BUSportál
New Citaro  - zkušenost řidiče: Cesta po příměstské lince MVV v okolí Mnichova
New Citaro  - zkušenost řidiče: Cesta po příměstské lince MVV v okolí Mnichova
New Citaro  - zkušenost řidiče: Cesta po příměstské lince MVV v okolí Mnichova
New Citaro  - zkušenost řidiče: Cesta po příměstské lince MVV v okolí Mnichova
New Citaro  - zkušenost řidiče: Cesta po příměstské lince MVV v okolí Mnichova