© Zdeněk Kresa
Informace z tiskové zprávy a další "modrobílé" Setry S 415 LE business na snímcích - také z výrobního závodu v Neu Ulmu.
Informace z tiskové zprávy a další "modrobílé" Setry S 415 LE business na snímcích - také z výrobního závodu v Neu Ulmu.
Úvodní záběry
Dlouholetá spolupráce českého dopravního koncernu ICOM transport a německého Daimleru pokračuje.6. listopadu 2015 proběhlo ve výrobním závodě v Neu Ulmu slavnostní předání 140 autobusů nové generace – Setra S 415 LE business. Zdeněk Kratochvíl, generální ředitel ICOM transport, převzal symbolický model z rukou Ulricha Basterta, ředitele prodeje, marketingu a poprodejních služeb Daimler Buses, a tím oficiálně stvrdil předání těchto nejmodernějších autobusů. Jde vůbec o první z velkých zakázek na model Setra S 415 Low Entry business v Evropě. Ulrich Bastert při předání vyzdvihnul mimo jiné i úspěšnou obchodní spolupráci mezi oběma firmami, která trvá již od roku 1996 a to nejen v oblasti dodávek autobusů.Jde o historicky první autobusy značky Setra, které se nyní zařadí do vozového parku koncernu ICOM transport vedle značky Mercedes-Benz (Pozn. BUSportálu: ICOM transport kromě značek Daimleru svého času pořídil také TEDOMy a autobusy z Iveco CR).
Celkem 140 nízkopodlažních linkových autobusů S 415 LE business bude sloužit cestujícím napříč celou Českou republikou. Koncern ICOM transport zajišťuje příměstskou a městskou linkovou dopravu v devíti krajích. Vozidla S 415 LE business jsou vybavena řadovým šestiválcovým motorem Mercedes-Benz OM 936 s výkonem 220 kW (299 k) a dvojstupňovým turbodmychadlem. Kompaktní a lehký motor EURO 6 se zdvihovým objemem 7,7 l s šestistupňovou převodovkou GO 190 se již osvědčil u vysokopodlažních autobusů třídy MultiClass. Autobus S 415 LE business disponuje moderními bezpečnostními systémy, jako jsou například antiblokovací systém (ABS), regulace prokluzu kol (ASR), elektronické regulace¬ stability (ESP) a elektronický brzdový systém (EBS). Konstrukce rámu vozidla byla přepracována, využity byly další zpevňující prvky a vysokopevnostní oceli. Autobus splňuje požadavky předpisu ECE-R 66/02 na pevnost při překlopení.
Koncern ICOM transport rychlou modernizací vozového parku minimalizuje negativní dopady na životní prostředí. Celá vozová flotila ICOM transport tak bude mít vozidla s emisními normami EURO 5 a EURO 6.
Nákupem nízkopodlažních vozidel chce koncern ICOM transport vytvářet bezbariérové prostředí pro své cestující, ať už se jedná o maminky s kočárky, hendikepované občany, nemocné či starší pasažéry. (Pozn. BUSportálu: Ve srovnatelné cenové hladině byl v rámci Daimleru donedávna k dispozici pouze Mercedes-Benz Intouro, kde byla bezbariérovost řešena komplikovanějším systémem zdviže.)
Rozdělení 140 SETRA S 415 LE business kusů do jednotlivých společností koncernu ICOM transport:
Dopravce | počet kusů |
ČSAD Benešov | 21 |
ICOM transport | 23 |
ČSAD Jindřichův Hradec | 22 |
ČSAD Slaný | 5 |
TRADO BUS | 41 |
Ústí nad Orlicí | 28 |
V minulém roce ICOM transport oslavil dodání 2000. vozu od Mercedes-Benz. Ve vozovém parku koncernu ICOM transport dnes jezdí mnoho modelů městských, linkových i zájezdových autobusů, s největším počtem je zastoupeno Intouro, a dále jsou to modely Citaro, Conecto i Tourismo.
Z TZ ICOM transport
Pozn. BUSportálu: Části autobusů Setra se vyrábějí v českém Holýšově.
Fotografie z předání a z výrobního závodu Setra pro BUSportál pořídil Zdeněk KresaPo čase se do výrobních kapacit Setra v Neu Ulmu vrátíme samostatnou fotoreportáží.
Záběry z 6.11, jsou řazeny chronologicky.
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa
Zdeněk Kresa
© Zdeněk Kresa