2.2.2009 v areálu Dopravního podniku hlavního města Prahy.
2.2.2009 v areálu Dopravního podniku hlavního města Prahy.
Autobus, který úspěšně jezdí zejména v hornatých terénech německy mluvících zemí, byl zapůjčen z polského Augustowa. Jeho horské ambice včetně "supersinglů" na zadní nápravě vhodných na zasněžený povrch ho činí zajímavým pro horské a podhorské oblasti naší republiky a snad i pro specifické části městských aglomerací. Konkrétně pražský DP momentálně účinně využívá několik krátkých autobusů Ikarus (nově nabízené jako S91 MidiCity). Autobus sveze až 60 cestujících (45 stojících), konkrétní vůz je vybaven motorem Cummins 178 kW Euro 4. Při prezentaci zaujal i další krátký autobus Solaris Urbino LE 8.9 m s klasickou dvojmontáží na zadní nápravě a možným silnějším motorem 214 kW. Jako zvláštnost jsme zachytili informaci o třínápravovém 15m LE Urbino pro rakouské školáky.
V České republice a na Slovensku jezdí momentálně necelé tři stovky vozidel Solaris Bus & Coach od tradičních 12 m Urbin přes třínápravové patnáctimetry až po kloubová. Nezanedbatelnou část z tohoto poču tvoří trolejbusy, a to jak s elektrovýzbrojí Cegelec (Trollino), tak i Škoda (zatím jezdí Škoda 28 Tr Solaris v Pardubicích, ve výrobě jsou 12m 26 Tr pro Jihlavu a rýsuje se možnost i kloubových 27 Tr).
BUSWORLD 2007: Solaris Bus & Coach. Solaris Alpino, ....
Pro přátele odbavovacích systémů prodejní automat a označovač "Pixel".