16. ledna ráno vyrazily poprvé do provozu s cestujícími na lince mezi hlavním nádražím a letištěm v Basileji čtyři dvoukloubové elektrické autobusy Hess lighTram® 25 OPP.
16. ledna ráno vyrazily poprvé do provozu s cestujícími na lince mezi hlavním nádražím a letištěm v Basileji čtyři dvoukloubové elektrické autobusy Hess lighTram® 25 OPP.
Basler Verkers-Betriebe (BVB) plánuje do roku 2027 přeměnit celý svůj vozový park na bateriové elektrobusy. Plní tak zákonný požadavek, že veškerá veřejná doprava v kantonu Basilej-Stadt musí být od roku 2027 provozována na 100 procent obnovitelné energie.
První plně bateriový elektrický kloubový autobus uvedla do provozu v únoru 2019. V listopadu 2022 dorazil první z 65 dalších, které mají Hess a EvoBus dodat do konce roku 2023. Od druhé poloviny letošního roku bude zahájen zkušební provoz z dočasné haly 3 a zprovozněny příležitostné dobíjecí stanice. Letos má být také zahájena výstavba nové garáže Rank.
První čtyři dvoukloubové elektrické autobusy o délce více než 24 metrů a pro více než 200 cestujících od Hess AG jezdí na lince 50 mezi hlavním železničním nádražím na EuroAirport od pondělí 16. ledna. Zbývající čtyři budou následovat v příštích týdnech.
Jinou cestou jde největší švýcarské město Curych, které plánuje obnovit stávající vozový park trolejbusů a svou trolejbusovou síť rozšířit i na linky, které nyní zabezpečují autobusy. Od Hess objednala zatím 26 nových vozů lighTram®, v opci jich může být až dalších 140.

Volvo Buses uvádí na trh elektrický dálkový autokar
Otokar získává velké zakázky na plynové autobusy do Itálie
Až 180 elektrických autobusů Solaris pro Malmö


