Vícečlánkový autobus Volvo 26.8 m s až 300 cestujícími jezdí v Brazílii
Vícečlánkový autobus Volvo 26.8 m s až 300 cestujícími jezdí v Brazílii
Nejdelší autobus světa je navržen pro specielní autobusové linky, které jsou nákladově efektivnější alternativou k podzemní dráze - metru.
Brazilské autobusy Volvo - podvozky B12M postavené na platformě TX jsou dostupné jako jedno i vícečlánkové autobusy různých délek, nejdelší 26.8 m. Horizontální dvanáctitilitrový 340 bhp motor je umístěn mezi dvěma předními nápravami. Splňuje normu EURO 3 a může být vybaven částicovým filtrem. Autobusy s velkou kapacitou cestujících - to znamená méně autobusů na ulicích, méně znečištění a menší spotřebu paliva.
První zakázka na 30 vícečlánkových autobusů 26.8 m přišla od autobusového operátora Viacao Campo Belo of Brazil - největšího v oblasti Sao Paolo s autoparkem 4000 autobusů. Karosérie autobusů postavila společnost Induscar/Caio. Autobusy přitahují pozornost nejen svou délkou - řidič sedí neobvykle uprostřed, nikoli na straně do ulice. Kromě dobrého výhledu má řidič zajištěno i minimální rozptylování od cestujících.
Vícečlánkové autobusy jsou specielně navrhovány pro účinný dopravní systém - stále ve světě obvyklejší Bus Rapid Transit, BRT. Systém je provozován u oddělených autobusových linek a zastávek, kde cestující platí předem, a tím se provoz urychluje. Autobusy Volvo mají s BRT velké zkušenosti - od roku 1970 do současnosti v různých brazilských městech, v kolumbijské Bogotě i v Léonu v Mexiku. Systém startuje nebo je plánován pro Indii, Indonézii, Čínu, Chile a Mexico City. Důvody pro úspěch BRT jsou zejména ekonomické. Často je BRT alternativou metra - investiční náklady jsou 20x nižší a provozní poloviční. Kapacita a často i rychlost jsou srovnatelné. Výhodou je hustší síť zastávek a terminálů pro přestupy.
20.10.2004 Tisková zpráva Volvo Bus Corporation, redakčně kráceno
Brazilské autobusy Volvo - podvozky B12M postavené na platformě TX jsou dostupné jako jedno i vícečlánkové autobusy různých délek, nejdelší 26.8 m. Horizontální dvanáctitilitrový 340 bhp motor je umístěn mezi dvěma předními nápravami. Splňuje normu EURO 3 a může být vybaven částicovým filtrem. Autobusy s velkou kapacitou cestujících - to znamená méně autobusů na ulicích, méně znečištění a menší spotřebu paliva.
První zakázka na 30 vícečlánkových autobusů 26.8 m přišla od autobusového operátora Viacao Campo Belo of Brazil - největšího v oblasti Sao Paolo s autoparkem 4000 autobusů. Karosérie autobusů postavila společnost Induscar/Caio. Autobusy přitahují pozornost nejen svou délkou - řidič sedí neobvykle uprostřed, nikoli na straně do ulice. Kromě dobrého výhledu má řidič zajištěno i minimální rozptylování od cestujících.
Vícečlánkové autobusy jsou specielně navrhovány pro účinný dopravní systém - stále ve světě obvyklejší Bus Rapid Transit, BRT. Systém je provozován u oddělených autobusových linek a zastávek, kde cestující platí předem, a tím se provoz urychluje. Autobusy Volvo mají s BRT velké zkušenosti - od roku 1970 do současnosti v různých brazilských městech, v kolumbijské Bogotě i v Léonu v Mexiku. Systém startuje nebo je plánován pro Indii, Indonézii, Čínu, Chile a Mexico City. Důvody pro úspěch BRT jsou zejména ekonomické. Často je BRT alternativou metra - investiční náklady jsou 20x nižší a provozní poloviční. Kapacita a často i rychlost jsou srovnatelné. Výhodou je hustší síť zastávek a terminálů pro přestupy.
20.10.2004 Tisková zpráva Volvo Bus Corporation, redakčně kráceno

Dopravní podnik města Brna pořídí 37 kloubových autobusů od…
Během dvou let vyrobí Solaris 120 kloubových autobusů do…
Ve Vysokém Mýtě vyrobili další autobusy pro náhradní…


