
Sdružení obcí Nantes Métropole začíná do sítě TAN integrovat 22 elektrických autobusů s délkou 24 metrů v designu tramvají HESS.
Sdružení obcí Nantes Métropole začíná do sítě TAN integrovat 22 elektrických autobusů s délkou 24 metrů v designu tramvají HESS.
Nantes Métropole je francouzská asociace 24 obcí - se správním centrem městem Nantes s 300 000 obyvateli. V roce 2016 městská aglomerace rozhodla transformovat autobusovou síť na "E-Busway" a vypsala tendr na elektrické autobusy. Kontrakt uzavřela se společností HESS, technologii rychlého dobíjení dodává ABB.
Město na pořízení 22 elektrických dvoukloubových autobusů uvolnilo z rozpočtu 54,5 milionu eur. Od 20. srpna je na sedmikilometrové lince 4 z centra města na předměstí jižně od Loiry v provozu první 24 metrový autobus HESS. Postupně je nasazováno zbývajících 21. V roce 2018 na této trase přepravili téměř 10 milionů cestujících. Nové autobusy umožní provozovateli přepravit až 56 000 cestujících denně.
Každý z nových elektrických autobusů postavených ve Švýcarsku přepraví 150 cestujících, to je o 40 více než dříve používané 18 metrové autobusy. Exteriér je navržen umělci z Nantes, Švýcarska i dalších zemí.
Pro menší hmotnost a velikost baterií byl vybrán systém příležitostného nabíjení během provozu. Hess a ABB dodaly systém TOSA (Trolleybus Optimization Système Alimentation), který byl od roku 2017 testován také v Ženevě. Teleskopické rameno automaticky spojí nabíjecí systém s bateriemi elektrických autobusů namontovaných na střechách. Kromě obou koncových zastávek jsou dobíjecím systémem vybaveny i dvě zastávky uprostřed linky. Zatímco cestující nastupují a vystupují, autobusy se 20 sekund dobíjejí výkonem 600 kW. Na koncových zastávkách je maximální doba nabíjení pět minut.
Urban Transport Magazine
Město na pořízení 22 elektrických dvoukloubových autobusů uvolnilo z rozpočtu 54,5 milionu eur. Od 20. srpna je na sedmikilometrové lince 4 z centra města na předměstí jižně od Loiry v provozu první 24 metrový autobus HESS. Postupně je nasazováno zbývajících 21. V roce 2018 na této trase přepravili téměř 10 milionů cestujících. Nové autobusy umožní provozovateli přepravit až 56 000 cestujících denně.
Každý z nových elektrických autobusů postavených ve Švýcarsku přepraví 150 cestujících, to je o 40 více než dříve používané 18 metrové autobusy. Exteriér je navržen umělci z Nantes, Švýcarska i dalších zemí.
Pro menší hmotnost a velikost baterií byl vybrán systém příležitostného nabíjení během provozu. Hess a ABB dodaly systém TOSA (Trolleybus Optimization Système Alimentation), který byl od roku 2017 testován také v Ženevě. Teleskopické rameno automaticky spojí nabíjecí systém s bateriemi elektrických autobusů namontovaných na střechách. Kromě obou koncových zastávek jsou dobíjecím systémem vybaveny i dvě zastávky uprostřed linky. Zatímco cestující nastupují a vystupují, autobusy se 20 sekund dobíjejí výkonem 600 kW. Na koncových zastávkách je maximální doba nabíjení pět minut.
Urban Transport Magazine





