Západní secesní část nádraží z roku 1904
Velikonoční fotonávštěva.
Velikonoční fotonávštěva.
Výpravní budovy železniční stanice Plzeň Jižní Předměstí jsou dvě.
V koridoru, kterým procházejí společně tratě na Domažlice a Cheb, byla v letech 1903–04 umístěna železniční stanice Plzeň Říšské předměstí. Výpravní budova byla umístěna na západní část nového nástupiště. Jedná se o secesní stavbu postavenou firmou Müller a Kapsa.
V letech 1919–21 byla postavena východně od silničního mostu druhá budova.
Uspořádání stanice s budovami na středním nástupišti, přístupnými z mostu nad tratí, je v českých poměrech unikátní. Stanice, přejmenovaná roku 1945 na Plzeň Jižní Předměstí, výrazně chátrala. Na přelomu 80. a 90. let byla opravena novější, bývalá příjezdová budova. Starší budova od roku 2000 slouží jako alternativní prostor pro nezávislou a experimentující kulturu www.johancentrum.cz. Uvažuje se o revitalizaci viz
www.plzen2015.net. Rekonstruovaná budova by nesporně měla svůj půvab, ale jak můžete posoudit z fotoreportáže z 22.4.2011, kdy kromě výstavy zde proběhla např. módní přehlídka, působí zde něco jako "zastavený čas".
Celý prostor okolo trati je velmi zajímavě řešen ve stylu trať jako řeka a ulice okolo jako nábřeží. Při návštěvě této části Plzně si všimněte krásných secesních činžovních domů. Jako ukázka poslední - noční záběr s žabími muži.
Celý prostor okolo trati je velmi zajímavě řešen ve stylu trať jako řeka a ulice okolo jako nábřeží. Při návštěvě této části Plzně si všimněte krásných secesních činžovních domů. Jako ukázka poslední - noční záběr s žabími muži.
Východní novější novorenesanční budova