Na vlastní kůži - BUSportál jezdí (také) na zemní plyn:  Přestavba

Ode dneška budeme sledovat, jak se žije řidičům s vozidlem na CNG v České republice.
Ode dneška budeme sledovat, jak se žije řidičům s vozidlem na CNG v České republice.
Populární "počmáraná" dlouhá bílá Škoda Fabia se stala jednou z mála CNG Škodovek cestou přestavby. Novou Škodovku s pohonem na CNG si koupit nemůžete a musíte se poohlédnout po zahraničním voze. Protože je BUSportálová Fabie v dobré kondici, nechali jsme ji na pohon CNG přestavět. Přestavbu provedl v Táboře Jiří Pinc AUTO-GAS-SERVIS. Přestavba se obvykle provádí dva dny, v tomto případě to kvůli přespolnímu BUSportálu zvládli za jednu pracovní směnu "od sedmi do tří". Náklady na takovou úpravu se pohybují podle typu vozidla od 35 do 40 tisíc Kč (bez DPH). Pro přestavbu byl použit kit dodávaný firmou HTS Zábřeh, která zastupuje v ČR firmu ELPIGAZ a je držitelem osvědčení Ministerstva dopravy umožňující přestavby prakticky všech vozidel provozovaných v ČR.

Řidiči přestavěného automobilu začnou klesat náklady na pohonné hmoty, přibudou mu nějaké administrativní a provozní povinnosti (revize, emise) a zmenší se zavazadlový prostor. Tlaková láhev vystačí na 200 - 250 km. Autu zůstává původní benzinová nádrž. Vzhledem k řídkému pokrytí plnicími stanicemi (cca 25) začne pečlivě plánovat, kde natankuje.

Úvodní dojmy z jízdy jsou velmi příjemné, zásadní rozdíl není pozorovatelný, snad je motor trošku méně ostrý. O přepínání provozu na CNG a zpět se řidič starat nemusí, je doporučeno mít v benzinové nádrži rozumné množství benzinu.

Co nejdříve si vyzkoušíme tankování doma v Plzni a následně i po republice a začneme systematicky vyhodnocovat náklady.
Dagmar Braunová

Na vlastní kůži - BUSportál jezdí (také) na zemní plyn:  Přestavba
Na vlastní kůži - BUSportál jezdí (také) na zemní plyn:  Přestavba
Na vlastní kůži - BUSportál jezdí (také) na zemní plyn:  Přestavba
Na vlastní kůži - BUSportál jezdí (také) na zemní plyn:  Přestavba
Volný čas v Táboře jsme využili návštěvou autobusové "CNG bašty", společnosti COMETT PLUS v Táboře a připravujeme reportáž jak o CNG flotile, tak i o zajímavých autobusech Ikarus.