21.4.2010 - Q100, Praha, Modřanská © BUSportál
Provozuschopnost plnicí stanice stlačeného zemního plynu má při nízké hustotě těchto stanic obrovskou důležitost.
Provozuschopnost plnicí stanice stlačeného zemního plynu má při nízké hustotě těchto stanic obrovskou důležitost.
Vizionář, který si pořídí automobil na zemní plyn, plánuje svoji cestu mnohem pečlivěji než majitel auta s klasickým pohonem. BUSportál se snaží zároveň vyzkoušet co nejvíce stanic s minimálním zdržením zajížďkami.
Při cestě do Vysokého Mýta jsme natankovali v Praze u Q100 na Modřanské - tato stanice je šikovná při průjezdu Jižní spojkou. Tankování proběhlo v pořádku. Protože se všímáme i ostatních tankujících, i na záběrech je možno vidět vozidlo společnosti Bonett a určitě zajímavý je i přestavěný Favorit.
Další tankování jsme naplánovali při zpáteční cestě z Vysokého Mýta do Pardubic do DP i s tím, že jsme kvůli tomu změnili obvyklou osvědčenou rychlou trasu přes Opatovice na hradeckou dálnici na pomalou přes Chrudim. 21.4.2010 okolo 16:00 se nám v Pardubicích natankovat bohužel nepodařilo (tankomat mimo provoz). Opět jsme se sešli s dalším vozem Bonett. Řešením pro spěchajícího po zdržení cestou přes Chrudim bylo jen se vrátit k benzínu, na cestu do Hradce nebyl čas a ani chuť. Na benzín jsme dojeli až do Plzně, protože lístek do divadla znamenal, že není možno už ztratit ani minutu jakýmkoli tankováním.
V Plzni tankujeme u domovské plničky v Doudlevcích.
Poslední tankování na fotografiích je ze dneška - vyzkoušeli jsme cestou z čínské ambasády v Bubenči stanici v Praze na Evropské. Bude to snesitelná varianta na trase Praha - Plzeň po dokončení Letné. Téměř vše včetně otevírání vrat se povedlo, pouze se nepodařilo napoprvé získat účtenku. Tím pádem jsme vyzkoušeli telefonický kontakt a účtenku jsme po poradě získali.
Po stovkách kilometrů a několika plněních hodnotíme provoz z ekonomického hlediska - možná více než u benzinu je třeba mít lehkou nohu. I s občasnou ostřejší jízdou, městským i dálničním provozem vychází 1 km Fabie Combi 1.4 při provozu na CNG přibližně na 1 Kč/km (bez DPH).
Při cestě do Vysokého Mýta jsme natankovali v Praze u Q100 na Modřanské - tato stanice je šikovná při průjezdu Jižní spojkou. Tankování proběhlo v pořádku. Protože se všímáme i ostatních tankujících, i na záběrech je možno vidět vozidlo společnosti Bonett a určitě zajímavý je i přestavěný Favorit.
Další tankování jsme naplánovali při zpáteční cestě z Vysokého Mýta do Pardubic do DP i s tím, že jsme kvůli tomu změnili obvyklou osvědčenou rychlou trasu přes Opatovice na hradeckou dálnici na pomalou přes Chrudim. 21.4.2010 okolo 16:00 se nám v Pardubicích natankovat bohužel nepodařilo (tankomat mimo provoz). Opět jsme se sešli s dalším vozem Bonett. Řešením pro spěchajícího po zdržení cestou přes Chrudim bylo jen se vrátit k benzínu, na cestu do Hradce nebyl čas a ani chuť. Na benzín jsme dojeli až do Plzně, protože lístek do divadla znamenal, že není možno už ztratit ani minutu jakýmkoli tankováním.
V Plzni tankujeme u domovské plničky v Doudlevcích.
Poslední tankování na fotografiích je ze dneška - vyzkoušeli jsme cestou z čínské ambasády v Bubenči stanici v Praze na Evropské. Bude to snesitelná varianta na trase Praha - Plzeň po dokončení Letné. Téměř vše včetně otevírání vrat se povedlo, pouze se nepodařilo napoprvé získat účtenku. Tím pádem jsme vyzkoušeli telefonický kontakt a účtenku jsme po poradě získali.
Po stovkách kilometrů a několika plněních hodnotíme provoz z ekonomického hlediska - možná více než u benzinu je třeba mít lehkou nohu. I s občasnou ostřejší jízdou, městským i dálničním provozem vychází 1 km Fabie Combi 1.4 při provozu na CNG přibližně na 1 Kč/km (bez DPH).
Dagmar Braunová
21.4.2010 - Q100, Praha, Modřanská © BUSportál
21.4.2010 - Q100, Praha, Modřanská © BUSportál
21.4.2010 - DP Pardubice - v tomto momentě to ještě vypadalo nadějně, příště nejprve k tankomatu © BUSportál
30.4.2010 - Praha, Evropská © BUSportál