Volvo Buses představilo meziměstský autobus 8900 Electric. K dispozici bude ve vybraných evropských zemích v roce 2025. Je založen na nové platformě BZR Electric.
Volvo Buses představilo meziměstský autobus 8900 Electric. K dispozici bude ve vybraných evropských zemích v roce 2025. Je založen na nové platformě BZR Electric.
Elektrický nízkopodlažní autobus pro městský, meziměstský a příměstský provoz, který Volvo Buses představilo 20. března v Göteborgu, bude v nabídce ve dvou a třínápravových verzích pro až 110 cestujících. Může být vybaven čtyřmi až šesti bateriemi s kapacitou 90 kWh. Elektrický pohon je k dispozici buď jako jednomotorový s výkonem 200 kW nebo dvoumotorový s výkonem 400 kW.
Volvo 8900 Electric je postaven na právě uvedeném podvozku Volvo BZR Electric - založeném "na společné architektuře Volvo Group pro trakci, ukládání energie a pokročilých asistenčních systémech".
Karoserii pro Volvo 8900 Electric bude vyrábět partner Volvo Buses společnost Manufacturing Commercial Vehicles (MCV). S MCV uzavřel švédský výrobce partnerství poté, co se vloni rozhodl ukončit v Evropě výrobu kompletních autobusů. Dohoda stanoví, že MCV bude od poloviny roku 2024 vyrábět karoserie pro elektrické městské autobusy v licenci a společně vyvinou elektrický meziměstský autobus.
Dvounápravová verze 8900 Electric s celkovou délkou 12,3 metru nabízí místo pro 88 cestujících, z nichž 43 může sedět. Třínápravová verze o délce 14,9 metru uveze 110 cestujících, z toho 57 sedících. Celková hmotnost menšího 8900 Electric je 20,6 tuny a 27 tun delší verze. Šířka a výška obou variant jsou shodné, a to 2,55 a 3,6 metru. Rozvor náprav se liší o 90 centimetrů (třínápravové: 7m; dvounápravové: 6,1m).
Dvanáctimetrový autobus může být vybaven čtyřmi nebo pěti balíčky baterií, tzn. 360 nebo 450 kWh. Třínápravový čtyřmi až šesti balíčky, tzn. maximální kapacitu 540 kWh.
Jen den před uvedením autobusu 8900 Electric představila společnost Volvo Buses novou platformu BZR Electric, na které je nový elektrický autobus postaven. BZR Electric podporuje vozidla s délkou 9,5 až 14,9 metru a maximální nominální kapacitou baterie 540 kWh. Autobusy lze nabíjet kabelem a volitelně přes OppCharge. Kromě MCV mohou nový podvozek využívat pro nástavby i další výrobci.
Volvo 8900 Electric bude dodáváno se všemi systémy aktivní bezpečnosti Volvo Buses. Patří mezi ně několik bezpečnostních prvků se zvláštním zaměřením na ochranu zranitelných účastníků silničního provozu, jako jsou cyklisté a chodci. "Systém varování před srážkou od Volvo nereaguje pouze na vozidla, což je zákonný požadavek, ale také na chodce a cyklisty. Bezpečnostní systémy překračují nové předpisy EU i zákonné požadavky většiny zemí mimo EU", zdůranilo Volvo Buses.