Na závěr zasedání GPN si účastníci prohlédli Prahu. Foto Umbrella Mobility
Ve dnech 10. až 11. března se sešli v Praze členové GPN: Bezpečnost cestujících i řidičů je prvořadá, přijímaná opatření budou mít pro dopravce zcela zásadní dopad.
Ve dnech 10. až 11. března se sešli v Praze členové GPN: Bezpečnost cestujících i řidičů je prvořadá, přijímaná opatření budou mít pro dopravce zcela zásadní dopad.
Zástupci dopravních společností z celého světa diskutovali na světovém zasedání organizace Global Passenger Network (GPN) v Praze aktuální opatření proti šíření koronaviru a jejich možné dopady na segment autobusové dopravy. Dopravci zavedli přísná hygienická opatření a předestřeli možné krizové scénáře dalšího vývoje. Zasedání se konalo v době, kdy se ještě nevědělo, že v blízké době vláda zavede opatření zcela zakazující provoz přeshraniční autobusové dopravy.
Segment autobusové dopravy je aktuálním vývojem velmi zasažen. Téma koronaviru proto pražskému zasedání GPN, sdružujícímu 42 dopravců z celého světa, logicky dominovalo. „Všem nám jde především o bezpečnost cestujících i našich šoférů. Shodli jsme se, že základem je dodržování přísných hygienických opatření a systém pravidelných kontrol zdravotního stavu řidičů,“ uvádí předsedkyně GPN Agnes Pastuzsak.
Členové organizace dohromady zaměstnávají tisícovky řidičů, přesto u žádného z nich nebyla dosud nákaza zjištěna. Dopravci spoléhají na pravidelné chemické čištění vozů při každé výměně cestujících, průběžnou kontrolu zdravotního stavu řidičů a dostatek dezinfekčních pomůcek v každém z vozidel.
Zástupci dopravních společností z celého světa diskutovali na světovém zasedání organizace Global Passenger Network (GPN) v Praze aktuální opatření proti šíření koronaviru a jejich možné dopady na segment autobusové dopravy. Dopravci zavedli přísná hygienická opatření a předestřeli možné krizové scénáře dalšího vývoje.
Na zasedání zazněly obavy dopravců z ekonomických dopadů koronaviru na jejich podnikání. Zvýšená bezpečnostní opatření znamenají citelný růst nákladů na provoz. Největším problémem je ale téměř úplné ochromení turismu a také omezování školní docházky v některých zemích. Delegáti předestřeli několik možných variant budoucího vývoje, které se budou odvíjet od délky trvání krizových opatření v jednotlivých státech. „Je zřejmé, že čím déle budou opatření omezující mezinárodní i příměstskou dopravu trvat, tím více se na jejich kompenzacích budou muset podílet vlády národních států,“ vysvětluje Agnes Pastuzsak.
Zástupci dopravců se také shodli na tom, že je třeba situaci uklidnit a zmírnit všeobecnou paniku, která je mnohdy neúměrná a vede k nadbytečným ekonomickým ztrátám dopravců i dalších průmyslových odvětví a služeb. „Spíše než samotného koronaviru se obáváme mnohdy přehnaných bezpečnostních opatření přijímaných v jednotlivých evropských zemích. Pokud se budou dále stupňovat, bude to mít nejen na náš byznys zcela zásadní dopad,“ vysvětluje Pavel Steiner, generální ředitel české společnosti Umbrella Mobility SE, která byla hostitelem pražského zasedání.
Global Passenger Network je celosvětová organizace dopravních společností zajištujících prémiové služby v oblasti zájezdové a incomingové autobusové dopravy. Tato organizace byla založená roku 2006 a členové GPN se pravidelně scházejí dvakrát ročně v různých městech světa, aby reagovali na globální i lokální problémy či předpisy, které ovlivňují jejich byznys.
Společnost Umbrella byla založena v roce 2004 a dnes je jedním z nejdůležitějších partnerů německé dopravní společnosti FlixBus, pro kterou zajišťuje mezinárodní autobusovou dopravu po celé Evropě. Dále se věnuje pronájmu nadstandardních autobusů pro zájezdovou a incomingovou dopravu a poskytuje cestovní služby na klíč pod značkou Umbrella Holiday. Od roku 2019 se rovněž podílí na zajištění městské a příměstské dopravy v Hamburku pod značkou Umbrella City Lines a v neposlední řadě zajištuje pod značkou Umbrella Yacht pronájmy lodí a jachet. V únoru 2020 získala poloviční podíl ve společnosti investiční skupina RSBC českého finančníka Roberta Schönfelda.
Umbrella Mobility
Segment autobusové dopravy je aktuálním vývojem velmi zasažen. Téma koronaviru proto pražskému zasedání GPN, sdružujícímu 42 dopravců z celého světa, logicky dominovalo. „Všem nám jde především o bezpečnost cestujících i našich šoférů. Shodli jsme se, že základem je dodržování přísných hygienických opatření a systém pravidelných kontrol zdravotního stavu řidičů,“ uvádí předsedkyně GPN Agnes Pastuzsak.
Členové organizace dohromady zaměstnávají tisícovky řidičů, přesto u žádného z nich nebyla dosud nákaza zjištěna. Dopravci spoléhají na pravidelné chemické čištění vozů při každé výměně cestujících, průběžnou kontrolu zdravotního stavu řidičů a dostatek dezinfekčních pomůcek v každém z vozidel.
Zástupci dopravních společností z celého světa diskutovali na světovém zasedání organizace Global Passenger Network (GPN) v Praze aktuální opatření proti šíření koronaviru a jejich možné dopady na segment autobusové dopravy. Dopravci zavedli přísná hygienická opatření a předestřeli možné krizové scénáře dalšího vývoje.
Na zasedání zazněly obavy dopravců z ekonomických dopadů koronaviru na jejich podnikání. Zvýšená bezpečnostní opatření znamenají citelný růst nákladů na provoz. Největším problémem je ale téměř úplné ochromení turismu a také omezování školní docházky v některých zemích. Delegáti předestřeli několik možných variant budoucího vývoje, které se budou odvíjet od délky trvání krizových opatření v jednotlivých státech. „Je zřejmé, že čím déle budou opatření omezující mezinárodní i příměstskou dopravu trvat, tím více se na jejich kompenzacích budou muset podílet vlády národních států,“ vysvětluje Agnes Pastuzsak.
Zástupci dopravců se také shodli na tom, že je třeba situaci uklidnit a zmírnit všeobecnou paniku, která je mnohdy neúměrná a vede k nadbytečným ekonomickým ztrátám dopravců i dalších průmyslových odvětví a služeb. „Spíše než samotného koronaviru se obáváme mnohdy přehnaných bezpečnostních opatření přijímaných v jednotlivých evropských zemích. Pokud se budou dále stupňovat, bude to mít nejen na náš byznys zcela zásadní dopad,“ vysvětluje Pavel Steiner, generální ředitel české společnosti Umbrella Mobility SE, která byla hostitelem pražského zasedání.
Global Passenger Network je celosvětová organizace dopravních společností zajištujících prémiové služby v oblasti zájezdové a incomingové autobusové dopravy. Tato organizace byla založená roku 2006 a členové GPN se pravidelně scházejí dvakrát ročně v různých městech světa, aby reagovali na globální i lokální problémy či předpisy, které ovlivňují jejich byznys.
Společnost Umbrella byla založena v roce 2004 a dnes je jedním z nejdůležitějších partnerů německé dopravní společnosti FlixBus, pro kterou zajišťuje mezinárodní autobusovou dopravu po celé Evropě. Dále se věnuje pronájmu nadstandardních autobusů pro zájezdovou a incomingovou dopravu a poskytuje cestovní služby na klíč pod značkou Umbrella Holiday. Od roku 2019 se rovněž podílí na zajištění městské a příměstské dopravy v Hamburku pod značkou Umbrella City Lines a v neposlední řadě zajištuje pod značkou Umbrella Yacht pronájmy lodí a jachet. V únoru 2020 získala poloviční podíl ve společnosti investiční skupina RSBC českého finančníka Roberta Schönfelda.
Umbrella Mobility